خط تولید رب گوجه فرنگی

آشنایی با خط تولید رب گوجه فرنگی

خط تولید رب گوجه فرنگی یکی از خطوط تولید بسیار پرفروش در صنایع غذایی ایران است. البته راه‌اندازی کارخانه رب گوجه فرنگی اصلا امر ساده‌ای نیست و به سرمایه قابل توجهی نیاز دارد. چراکه قیمت تجهیزات کارخانه رب گوجه فرنگی، به جهت تخصصی بودن دستگاه‌ها و گاها وارداتی بودن آن‌ها بسیار بالا است. البته با برنامه‌ریزی و مشاوره صحیح می‌توان برخی از هزینه‌ها را کاهش داد و خط تولید رب گوجه فرنگی را با ظرفیت مطلوب راه‌اندازی کرد.

در این مقاله ابتدا برخی از مهم‌ترین ماشین آلات خط تولید رب گوجه فرنگی معرفی می‌شوند. سپس در باب عوامل موثر بر قیمت تجهیزات کارخانه رب گوجه فرنگی توضیح داده می‌شود. در نهایت نیز اهمیت مشاوره در راه‌اندازی و طراحی کارخانه رب گوجه فرنگی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ماشین آلات خط تولید رب گوجه فرنگی​

در خط تولید هر نوع مواد غذایی که تولید می‌شوند، از دستگاه های صنایع غذایی تخصصی استفاده می‌کنند. در خط تولید رب گوجه فرنگی نیز دستگاه‌های ویژه‌ای به کار گرفته می‌شوند. البته برخی از دستگاه‌ها همچون شیرینگ پک، جت پرینتر، لیبل‌زن و… مشترک بین همه خطوط تولید مواد غذایی هستند. از مهم‌ترین دستگاه‌های خط تولید رب گوجه فرنگی عبارتند از: 

خط شستشو و سورتینگ​

کارکرد دستگاه شستشو و سورتینگ گوجه، جهت بررسی سلامت گوجه‌ها و شستشوی نهایی آن‌ها است. البته این دستگاه‌ها متناسب با ظرفیت خط تولید رب گوجه فرنگی، انتخاب و مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما معمولا این دستگاه‌ها به راحتی قابلیت سورتینگ تا 300 تن گوجه را در طول روز دارند.

دستگاه کراشر​

از دستگاه کراشر در کارخانه رب گوجه فرنگی، پس از مرحله شستشو و سورتینگ گوجه‌ها، جهت خرد کردن و له کردن آن‌ها استفاده می‌کنند. این دستگاه در دو نوع شانه‌ای و دیسکی طراحی و به بازار عرضه شده است.

دستگاه پری هیتر​

دستگاه پری‌هیتر در خط تولید رب گوجه فرنگی وظیفه عملیات پیش‌پزی را بر عهده دارد. این دستگاه قابلیت انجام دو فرایند کلدبریک و هات بریک را دارد. در مرحله هات بریک حرارت 90 تا 95 درجه سانتی‌گراد به گوجه‌ها داده می‌شود و بدین وسیله بافت گوجه‌ها کاملا شل می‌شود.

دستگاه صافی توربو

صافی توربو از دیگر دستگاه‌های کارخانه رب گوجه فرنگی است که پس از شل شدن بافت گوجه‌ها، جهت صاف کردن آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مخزن استیل​

دستگاه مخزن استیل همزن از دیگر دستگاه‌ها در خط تولید رب گوجه فرنگی است که از آن جهت ذخیره‌سازی آب گوجه‌ها و پیش از فرایند تغلیظ کردن آن‌ها استفاده می‌شود.

خط تولید رب گوجه فرنگی

دستگاه تغلیظ کننده

از دستگاه تغلیظ‌کننده در خط تولید رب گوجه فرنگی برای غلیظ شدن آب گوجه‌ها استفاده می‌کنند. این دستگاه با امکاناتی که دارد آب اضافی گوجه‌ها را تبخیر و آن‌ها را برای مرحله بعد آماده می‌کند.

اوپراتور کانتی نیوس

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دستگاه‌ها در خط تولید رب گوجه فرنگی دستگاه کانتی نیوس است. این دستگاه با نام‌های دیگری همچون اوپراتور مالتی افکت و یا اوپراتور چند مرحله‌ای هم شناخته می‌شود. وظیفه این دستگاه تغلیظ نهایی آب گوجه فرنگی و تبدیل آب گوجه به رب گوجه فرنگی است.

پاستوریزاتور

همانطور که نام این دستگاه مشخص است از این دستگاه در خط تولید رب گوجه فرنگی جهت انجام فرایند پاستوریزاسیون استفاده می‌کنند. این دستگاه دارای لوله‌های برگشتی است که در 4 مرحله عملیات از بین بردن میکروارگانیسم‌های موجود در گوجه فرنگی را انجام می‌دهند.

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

از دستگاه پرکن مایعات غلیظ در خط تولید رب گوجه فرنگی جهت پر کردن ظروف رب گوجه فرنگی استفاده می‌کنند. در واقع زمانی ‌که رب گوجه فرنگی آماده می‌شود توسط این دستگاه بدون کوچکترین اتلاف وقت، به داخل ظروف ریخته می‌شوند.

دربنداتومات شیشه

از دستگاه دربند تمام اتومات در خط تولید رب گوجه فرنگی جهت پلمب درب قوطی‌ها استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها معمولا قابلیت پلمب 180 قوطی را در هر دقیقه دارند.

کولینگ تاور​

دستگاه کولینگ تاور یا برج خنک کننده از دیگر دستگاه‌ها در خط تولید رب گوجه فرنگی است که وظیفه کاهش گرمای تولید شده دستگاه‌های دیگر کارخانه تولید گوجه را بر عهده دارد. چراکه دستگاه‌ها و ماشین آلات در فرایند تولیدات تا حد زیادی گرما تولید می‌کنند و داغ می‌شوند و همین داغ شدن، عمر مفید آن‌ها را کاهش می‌دهد. به‌وسیله دستگاه خنک کننده، این گرما گرفته می‌شود و در نتیجه طول عمر دستگاه‌ها بالاتر می‌رود.

در خط تولید رب گوجه فرنگی از دستگاه‌های دیگری همچون تونل پاستور، خشک‌کن شیشه و قوطی، جت پرینتر، لیبل‌زن شیشه، شیرینگ پک و دیگ بخار نیز استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های مشابه در بین صنایع غذایی هستند.

عوامل موثر بر قیمت تجهیزات کارخانه رب گوجه فرنگی

هزینه ماشین آلات و تجهیزات خط تولید رب گوجه فرنگی، یکی از اصلی‌ترین هزینه‌ها در راه‌اندازی کارخانه تولید رب گوجه است. چراکه اکثر دستگاه‌ها تخصصی هستند و برخی از دستگاه‌ها نیز مشابه داخلی ندارند و بایستی از دیگر کشورها وارد شوند. همین موضوع در قیمت دستگاه‌ها تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

همچنین تجهیزات و میزان پیشرفته بودن دستگاه‌ها نیز بر بالاتر رفتن قیمت آن‌ها نقش دارند. برای مثال جهت خرید دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی صنعتی تمام اتومات، مسلما باید قیمت بیشتری نسبت به دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی نیمه اتومات پرداخت کرد.

البته قیمت تجهیزات کارخانه رب گوجه فرنگی به عوامل دیگری نیز بستگی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ظرفیت خط تولید، تمام اتومات و یا نیمه اتومات بودن دستگاه‌ها، برند و کارخانه سازنده آن‌ها، کیفیت و مرغوبیت، میزان عمر مفید آن‌ها، دست اول و یا کارکرده بودن دستگاه‌ها، سلامت فنی آن‌ها و… اشاره کرد.

کارخانه رب گوجه فرنگی

مشاوره در راه اندازی و طراحی کارخانه رب گوجه فرنگی

یکی از اصلی‌ترین اقدامات پیش از راه‌اندازی کارخانه رب گوجه فرنگی، مشاوره با مشاوران و افراد متخصص در حوزه صنایع غذایی است. منظور از مشاوران و کارشناسان متخصص در حوزه صنایع غذایی، مهندسین ماشین آلات صنعتی، مهندسین شیمی، مکانیک، کارشناسان صنایع غذایی، مدیران کسب و کار، بازاریابان و… است. این افراد هر کدام در یک حوزه متخصص هستند و مسلما با تجمیع اطلاعاتشان می‌توانند بهترین طراحی کارخانه رب گوجه فرنگی را با کمترین میزان ریسک انجام دهند.

یافتن تمامی این افراد در کنار یکدیگر نیز امر ساده‌ای نیست اما جای نگرانی نیست، چراکه مجموعه شب چره با دوراندیشی خود، این تیم متخصص را در کنار یکدیگر جمع کرده است. تیم متخصص و متبحر مجموعه شب چره این توانایی را دارند که بهترین نگارش طرح توجیهی کارخانه رب گوجه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به صورت کاملا دقیق و علمی ارائه دهند.

زمینه فعالیت مجموعه شب چره به همین مورد ختم نمی‌شود و این مجموعه شناخته شده در حوزه واردات مواد اولیه صنایع غذایی و همین‌طور واردات انواع دستگاه‌ها و ماشین آلات خط تولید رب گوجه فرنگی دست دوم نیز فعال است. این مجموعه بهترین و مرغوب‌ترین دستگاه‌ها را در بستری کاملا قانونی وارد ایران می‌کند و به تولیدکنندگان با اقتصادی‌ترین قیمت می‌فروشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره نگارش طرح توجیهی مواد غذایی، مشاوره تغییر فرمولاسیون مواد غذایی، مشاوره راه‌اندازی و طراحی کارخانه رب گونه فرنگی، ثبت سفارش، استعلام قیمت دستگاه‌ها و خرید ماشین آلات خط تولید رب گوجه فرنگی دست دوم می‌توانید همه روزه در ساعات اداری با شماره تلفن 09022253620 تماس برقرار کنید تا کارشناسان و مشاوران مجموعه شب چره شما را راهنمایی کنند.

سخن پایانی

در این مقاله با عنوان آشنایی با خط تولید رب گوجه فرنگی، مهم‌ترین دستگاه‌ها و ماشین آلات خط تولید رب گوجه فرنگی مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین در باب عوامل موثر بر قیمت این دستگاه‌ها و تجهیزات نیز توضیحات مختصری ارائه شد. در نهایت نیز در باب اهمیت مشاوره در راه‌اندازی خط تولید رب گوجه فرنگی و تاثیر آن در کاهش خطرات احتمالی مسیر احداث کارخانه توضیح داده شد.

11 پاسخ
    • manager
      manager says:

      با سلام.
      ازاینکه از سایت ما دیدن فرمودید بسیار سپاسگزاریم.
      لطفا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه موضوع مورد نظر با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید.
      ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

      ۸۸۵۰۹۲۶۴
      ۸۸۵۰۹۳۷۶
      با تشکر.

      پاسخ
    • manager
      manager says:

      با سلام
      میزان سرمایه اولیه خطوط تولید به عوامل مختلفی از جمله ظرفیت خط تولید بستگی دارد.
      شما میتوانید برای اطلاعات کامل تر با شماره های تماس شرکت، تماس بگیرید.

      پاسخ
  1. علی چنانی
    علی چنانی says:

    سلام بنده نیاز ب طرح توجیهی احداث کارخانه رب گوجه دارم هزینه ها بروز و تورم نیز در نظر گرفته شود

    لطفا همکاری کنید

    پاسخ
    • manager
      manager says:

      با یلام
      بله بستگی به طرح توجیهی و شناخت درست بازار دارد.
      اگر علاقه به کسب اطلاعات کامل دارید، میتوانید با دفتر مرکزی تماس بگیرید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *