خط تولید آب معدنی گازدار

با خط تولید آب معدنی گازدار بیشتر آشنا شوید

راه‌اندازی خط تولید آب معدنی گازدار در ردیف یکی از کسب‌وکارهای بسیار سودده است که در چندساله اخیر؛ رونق بسیار خوبی در میان اکثر صاحبان کسب‌وکارهای صنعتی داشته است. چراکه بسیاری از افراد لذت مصرف آب معدنی گازدار را با لذت مصرف انواع نوشیدنی‌های گازدار برابر می‌دانند، با این تفاوت که مصرف آب معدنی گازدار مضرات انواع نوشیدنی‌های قندی گازدار را ندارند.

در این مقاله ابتدا توضیح داده می‌شود که ترکیبات آب معدنی گازدار چیست. سپس انواع دستگاه‌های موردنیاز در خط تولید آب معدنی گازدار معرفی می‌شوند. در نهایت نیز در باب اهمیت مشاوره، پیش از راه اندازی خط تولید آب معدنی گازدار صحبت خواهد شد.

آب معدنی گازدار چیست؟

پیش از اینکه درمورد خط تولید آب معدنی گازدار صحبت شود بهتر است به این سوال پاسخ داده شود که آب معدنی گازدار چیست و چه تفاوتی با سایر نوشیدنی‌های گازدار دارد؟ آب معدنی گازدار و یا به عبارتی دیگر آب طعم‌دار گازدار و یا آب سودا، همان آب معدنی معمولی است که گاز دی‌اکسیدکربن تحت فشار زیاد به آن تزریق می‌شود.

در ترکیبات این نوشیدنی معمولاً از هیچ نوع شیرین‌کننده‌ای استفاده نمی‌شود و همین موضوع یک برگ برنده برای این نوشیدنی، نسبت به سایر نوشیدنی‌های گازدار محسوب می‌شود. البته گاهی در برخی از فرمولاسیون‌های آب معدنی‌های گازدار، از ترکیبات انرژی‌زا نیز استفاده می‌شود که حس شادابی و سرزندگی را در مصرف‌کنندگان به وجود می‌آورند.

انواع دستگاه های خط تولید آب معدنی گازدار

از مهم‌ترین اقدامات لازم و ضروری در راه‌اندازی خط تولید آب معدنی گازدار، تهیه انواع دستگاه‌های موردنیاز در این صنعت است که اصلی‌ترین هزینه‌های احداث کارخانه آب معدنی گازدار را به خود اختصاص می‌دهد. برخی از دستگاه‌ها و تجهیزات خط تولید آب معدنی گازدار کاملاً تخصصی و برخی دیگر با ماشین آلات خط تولید آب معدنی یکسان هستند. در ادامه هر کدام از ماشین آلات خط تولید آب معدنی گازدار معرفی می‌شوند. از مهم‌ترین این دستگاه‌ها عبارتند از:

دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دستگاه‌های مشترک در خط تولید آب معدنی گازدار و ساده است. دستگاه تصفیه آب دستگاهی است که به کمک فیلترهای مخصوصی که دارد، انواع میکروب‌ها، سرب موجود در آب، انواع پاتوژن‌ها، مواد معدنی، کلر و به‌طورکلی عوامل شیمیایی نامطلوب را از آب حذف می‌کند. بعد از تصفیه آب، سختی آن از بین می‌رود و آماده ورود به مراحل دیگر می‌شود.

خط تولید آب معدنی گازدار

دستگاه ضد عفونی کننده اشعه UVC و اوزن زن

یکی دیگر از دستگاه‌های موردنیاز در خط تولید آب معدنی گازدار، دستگاه ضدعفونی‌کننده اشعه UVC و یا همان اوزن زن است. دستگاه مذبور ۹۹.۹۹۹ درصد باکتری‌ها، ویروس‌های باقی‌مانده در آب را به کمک اشعه UVC حذف می‌کند و میزان سلامت آب را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

دستگاه اینتر میکس تزریق گاز

یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌ها در خط تولید آب معدنی گازدار، دستگاه اینتر میکس تزریق گاز است. از این دستگاه جهت مخلوط کردن دو ماده غلیظ و رقیق به اندازه دلخواه و همین‌طور تزریق گاز استفاده می‌کنند. مزیت این دستگاه این است که اندازه و میزان آب و مواد دیگری که قرار است با یکدیگر ترکیب شوند کاملاً قابل‌تنظیم هستند. از این دستگاه در خطوط تولید انواع نوشیدنی‌های انرژی‌زا و آب معدنی گازدار استفاده می‌کنند.

دستگاه پرکن

دستگاه پرکن نیز یکی دیگر از دستگاه‌های موردنیاز در خط تولید آب معدنی گازدار است که جهت پر کردن حجم معینی از انواع مایعات در بطری‌های شیشه‌ای، پلاستیکی، فلزی و یا انواع پاکت‌ها با جنس‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه بادکن بطری

از دستگاه بادکن بطری جهت بادکردن بطری‌های فشرده آب معدنی گازدار و ساده استفاده می‌کنند. در واقع این بطری‌ها برای اینکه فضای کمتری را اشغال کنند به‌صورت فشرده تولید و عرضه می‌شوند و زمانی که برای استفاده به کارخانه‌ها برده می‌شوند توسط دستگاه بادکن، باد می‌شوند و مورداستفاده قرار می‌گیرند. دستگاه بادکن بطری نیز در خط تولید آب معدنی گازدار، جزء دستگاه‌های اصلی و ضروری محسوب می‌شوند.

دستگاه جت پرینتر

دستگاه جت پرینتر نیز یکی از دستگاه‌های کاربردی در خط تولید آب معدنی گازدار است. این دستگاه با سرعت و کیفیتی بالا، اطلاعات لازم را بر روی بسته‌های آب معدنی گازدار درج می‌کند. چاپی که به‌وسیله این دستگاه انجام می‌شود دارای ماندگاری بالایی است و از طرفی دیگر هزینه بسیار مناسبی نیز دارد.

دستگاه برچسب زنی (برچسب)

یکی دیگر از دستگاه‌هایی که در خط تولید آب معدنی گازدار استفاده می‌شود، دستگاه برچسب‌زن و یا همان لیبل‌زن است. این دستگاه نوعی پرینتر است که با استفاده از هد حرارتی دستگاه، اعداد، حروف و بارکد را بر روی بطری‌های آب معدنی چاپ می‌کند.

دستگاه شیرینگ پک تونلی

دستگاه شیرینگ پک تونلی، یکی دیگر از دستگاه‌های موردنیاز در خط تولید آب معدنی گازدار است. از این دستگاه جهت قراردادن بسته‌های آب معدنی در بسته‌های 6تایی و ۱۲تایی در کنار یکدیگر استفاده می‌کنند. این دستگاه یک بسته‌بندی نایلونی و یا پلاستیکی را به‌دور پک‌های چندتایی آب معدنی گازدار می‌پیچد تا حمل‌ونقل و نگهداری آن‌ها راحت‌تر شود.

دستگاه کانوایر

دستگاه کانوایر و یا به‌عبارت‌دیگر دستگاه نوار نقاله بالابر بسته‌های شیرینگ شده، دستگاهی است که در خط تولید آب معدنی گازدار برای انتقال محصولات به قسمت‌های مختلف کارخانه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مخزن های ذخیره سازی آب معدنی

مخزن‌های ذخیره‌سازی آب معدنی در خط تولید آب معدنی گازدار، مخازنی هستند که جهت نگهداری تعداد بالایی از آب معدنی‌های گازدار تولید شده از آن‌ها استفاده می‌کنند.

راه اندازی خط تولید آب معدنی گازدار

مشاوره راه اندازی خط تولید آب معدنی گازدار

همان‌طور که توضیح داده شد، راه‌اندازی خط تولید آب معدنی گازدار را می‌توان در لیست تولیدات سودده قرار داد، البته به‌صرف تصور سودده بودن این محصولات نمی‌توان به این حوزه ورود کرد و انتظار موفقیت و سوددهی بالا را داشت. چراکه در این حوزه نیز مانند هر حوزه دیگری چالش‌هایی نهفته است که چنانچه بدون اطلاع از آن‌ها در این راه قدم برداشته شود، عدم موفقیت حتمی است. ازاین‌رو واجب و ضروری است که پیش از هر اقدامی در حوزه راه‌اندازی خط تولید آب معدنی گازدار با مشاوران و متخصصان حوزه صنایع غذایی و مهندسین ماشین آلات صنعتی مشاوره و هم‌فکری انجام گیرد.

شب چره مجموعه‌ای معتبر و شناخته شده است که دارای یک تیم متخصص از کارشناسان صنایع غذایی و مهندسین ماشین آلات صنعتی است و در حوزه راه‌اندازی خط تولید انواع مواد غذایی از جمله آب معدنی گازدار، فرمولاسیون مواد غذایی، نگارش طرح توجیهی کارخانه‌های مواد غذایی و… مشاوره‌های کاربردی ارائه می‌دهد.

همچنین ناگفته نماند که مجموعه شب چره در حوزه فروش انواع دستگاه‌های خط تولید آب معدنی گازدار دست دوم نیز فعال است. این مجموعه معتبر و خوش‌نام، انواع مختلفی از ماشین آلات صنعتی باکیفیت و مرغوب را در بستری کاملاً مجاز و قانونی از دیگر کشورها وارد ایران می‌کند و به‌صورت کاملاً تضمینی به متقاضیان می‌فروشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه مشاوره راه‌اندازی خط تولید انواع مواد غذایی، مشاوره فرمولاسیون مواد غذایی، استعلام قیمت انواع دستگاه‌ها، ثبت و سفارش دستگاه‌های خط تولید آب معدنی گازدار، می‌توانید همه‌روزه در ساعات کاری با شماره تلفن 09022253620 تماس برقرار کنید تا کارشناسان مجموعه شب چره شما را راهنمایی کنند.

سخن پایانی

در این مقاله با عنوان آشنایی بیشتر با خط تولید آب معدنی گازدار، ابتدا مختصری درمورد آب معدنی گازدار و ترکیبات آن توضیح داده شد. سپس انواع دستگاه‌ها و ماشین آلات خط تولید آب معدنی گازدار معرفی و کارکردهای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفتند. در نهایت نیز توضیح داده شد که جهت ورود به حوزه تولید آب معدنی گازدار نیاز است که ابتدا اطلاعات کافی را کسب کرد تا بتوان در این حوزه صنعتی به موفقیت قابل‌قبولی رسید.

مسلما هرچقدر اطلاعات پایه‌ای صاحبان کسب‌وکارهای صنعتی در مورد فرمولاسیون‌های مواد خوراکی و کارکرد انواع دستگاه‌های موردنیاز در خطوط تولید مواد غذایی بیشتر باشد؛ برخورد با چالش‌های مسیر راحت‌تر خواهد بود و قطعاً این افراد می‌توانند در مدتی کوتاه در این صنعت به سوددهی بالایی دست پیدا کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *