معرفی خط تولید آدامس

معرفی خط تولید آدامس

یکی از شیرینی‌های خوشمزه که در اشکال و طعم‌های مختلفی از زمان‌های دور تاکنون استفاده می‌شده، آدامس است. با ما در این مقاله از شب چره در معرفی خط تولید آدامس همراه باشید. آدامس عمدتا از لاتکس شیرین شده و طعم داده شده است که، به صورت طبیعی و مصنوعی تولید می‌شود. لاتکس آلی، مایع سفید شیری تولید شده توسط انواع دانه گیاهان است. آدامس ارزش غذایی ندارد چون هنگامی که مردم جویدن آن را تمام می‌کنند، آن را دور ریخته و نمی‌بلعند.

امروزه روند ساخت آدامس کاملا مکانیزه شده است. فرآیند به طور کلی اینگونه است که مواد اولیه پایه آدامس با نرم کننده‌ها و شیرین کننده‌ها مخلوط می‌شود، در یک بخار پخت، استریل شده، ذوب شده و سپس از طریق دستگاه پمپاژ، فرآیند ادامه پیدا می‌کند. سپس در مرحله نهایی ماشین‌های دیگر مانند دستگاه بسته بندی مواد غذایی، شروع به فعالیت می‌کنند و محصول نهایی به بازار عرضه می‌شود.

فرآیندهای معرفی خط تولید آدامس

در ابتدا باید دانست که مواد اولیه تشکیل دهنده آدامس به عنوان یک راز برای هر شرکت متفاوت است در حالی که خط تولید آدامس اینگونه نیست. همه آنها یک فرایند اساسی مشابه را برای رسیدن به محصول نهایی خود دارند که این فرآیند تولید، یک فرآیند استاندارد است و در سراسر دنیا پذیرفته شده است.

گام 1) آماده سازی

اگر در فرآیند تولید از لاتکس طبیعی استفاده شود، ابتدا باید آن را برداشت کرد و پردازش‌هایی روی آن انجام داد. لاتکس را در دیگچه‌های بزرگ قرار می‌دهند و به طور مداوم هم می‌زنند و این عمل تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که ماده به دو سوم حجم اصلی خود، برسد. سپس آن‌ها را داخل قالب‌های چوبی چرب شده ریخته و به قسمت‌های دیگر انتقال می‌دهند.

گام 2) مخلوط و خشک کردن لاتکس

مواد پایه آدامس‌های طبیعی و یا مصنوعی توسط دستگاه‌های خاصی با هم مخلوط شده و سپس مخلوط در یک اتاق گرم قرار می‌گیرد تا برای یک یا دو روز خشک شود. در طول فرآیند خشک شدن، هوای گرم به طور مداوم در اتاقی که مخلوط در آن قرار دارد عبور می‌کند.

گام 3) پختن

در این مرحله مواد اولیه که برای تولید آدامس استفاده می‌‌شوند، درون دیگچه‌هایی با دمای 243 درجه فارنهایت (116 درجه سانتیگراد) پخته می‌شوند تا به شربت تبدیل شوند.

گام 4) ترکیب کردن مواد اضافی

در این مرحله، پایه اولیه آدامس برای مواد افزودنی آماده است. مواد را داخل دیگچه‌هایی قرار داده و سپس مواد درون آن توسط تیغه هایی مخلوط می‌شوند. در ابتدا شربت پودر قند و سبوس ذرت اضافه می‌شود و سپس طعم دهنده‌ها را اضافه می‌کنند و بعد از آن موادی که باعث نرم شدن آدامس می‌شوند، اضافه می‌شوند. هنگامی که مخلوط به اندازه کافی نرم شد، آن را بر روی نوار نقاله انتقال می‌دهند و با هوای سرد، آن را سرد می کنند.

گام 5) ورز دادن و مسطح کردن

ورز دادن و مسطح کردن، گام بعدی تولید خمیر است. در این مرحله خمیر اولیه توسط ماشین آلات خاصی به مدت طولانی ورز داده می‌شود تا زمانی این عملیات ادامه پیدا می‌کند که خمیر اولیه حالتی نرم و لاستیک مانند به خود بگیرد. سپس حجم زیادی از این خمیر به وسیله غلطک‌ها مسطح می‌شود تا زمانی که ضخامت آن به اندازه‌ی استاندارد تعیین شده برسد. در طول این فرآیند، پودر شکر بر روی ورقه آدامس ریخته می‌شود و سپس ورقه‌های آدامس را برای برش آماده می‌کنند.

گام 6) برش و طعم دادن

دستگاه برش در مرحله اولیه، ورق‌های آدامس را در یک الگوی مستطیل شکل برش می‌دهد. سپس ورق‌ها در دمای مناسب و رطوبت قرار می‌گیرند تا توسط دستگاه دیگری طعم دار شوند.

گام 7) بسته بندی آدامس

پس از طعم زدن و مزه‌دار کردن، ورق‌های آدامس به صورت تکه‌های کوچک جدا می‌شوند سپس در فویل آلومینیومی یا کاغذ موم، پیچیده شده و در بسته بندی‌های پلاستیکی قرار می‌گیرند و انتها و ابتدای آن‌ها به وسیله دستگاه‌های خاصی سیل شده و در نهایت بسته بندی می‌شوند. سپس آدامس‌ها را داخل جعبه‌ها یا کیسه‌های پلاستیکی قرار می‌دهند. در نهایت محصول نهایی برای ارسال به خرده فروشی‌ها آماده است.

راه اندازی خط تولید آدامس

با توجه به علاقه اکثر مردم به آدامس، شرکت خوراک شب چره آماده همکاری در احداث کارخانه خط تولید آدامس است. در صورت تمایل با شماره تلفن 09022253620 با ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *