خط تولید چیپس

خط تولید چیپس سیب زمینی

در چند سال اخیر، بازار راه‌اندازی و تاسیس خط تولید چیپس سیب زمینی صنعتی به جهت تقاضا و سوددهی بالای این محصولات، بسیار گسترش یافته است و افراد بسیاری به این صنعت روی آورده‌اند. البته متاسفانه همه افراد در این صنعت ماندگار نمی‌شوند و گاها با ضررهای هنگفتی این کسب و کار را رها می‌کنند. دلیل این امر عدم کسب اطلاعات کافی در این حوزه است. 

در واقع لازم و ضروری است که پیش از قدم نهادن در این کسب و کار، اطلاعات کافی در باب خط کامل تولید چیپس سیب زمینی و بسته‌بندی آن  و خط تولید چیپس بدون روغن را کسب کرد و با آگاهی کامل از هزینه‌ها و قیمت خط تولید کارخانه چیپس سیب زمینی در این راه قدم گذاشت.‌

در این مقاله ابتدا نکات لازمی که در راه‌اندازی خط تولید چیپس در ایران نیاز است مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس انواع دستگاه‌های خط تولید چیپس کارگاهی و کارخانه‌ای معرفی می‌شوند. همچنین در مورد هزینه و قیمت خط تولید چیپس سیب زمینی و فروش خط تولید چیپس سیب زمینی نیز مطالب مهمی ارائه می‌شود. در نهایت نیز در باب اهمیت مشاوره صفر تا صد خط کامل تولید چیپس سیب زمینی و بسته‌بندی آن  توضیحات کاملی داده خواهد شد.

راه‌اندازی خط تولید چیپس سیب زمینی

جهت راه‌اندازی خط تولید چیپس سیب زمینی صنعتی نیز، مانند هر خط تولید دیگری به دانش و اطلاعات کافی نیاز است. در واقع قدم نهادن در این راه بدون اطلاعات مورد نیاز در این زمینه، محکوم به شکست است. از این رو جهت راه‌اندازی خط تولید چیپس سیب زمینی، لازم است که قدم به قدم پیش رفت و با مشاوران و متخصصان این حوزه مشورت کرد و با توجه به تجارب این افراد، نسبت به این موضوع اقدام کرد.

راه اندازی خط تولید چیپس سیب زمینی

دستگاه‌های خط تولید چیپس سیب زمینی

زمانی که صحبت از خط کامل تولید چیپس سیب زمینی و بسته‌بندی می‌شود، منظور تمامی دستگاه‌های خط تولید از صفر تا صد است. در واقع چنانچه هر کدام از دستگاه‌های خط تولید چیپس موجود نباشند، روند تولید چیپس با مشکل مواجه خواهد شد.

در ادامه تمامی دستگاه‌های خط کامل تولید چیپس سیب زمینی و بسته‌بندی آن‌ها معرفی می‌شوند. این دستگاه‌ها عبارتند از:

دستگاه خاک گیر

یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های خط تولید چیپس سیب زمینی، دستگاه خاک‌گیر است که وظیفه گرفتن خاک اضافی روی سیب‌زمینی را دارد. این وسیله با حالت ویبره‌ای که ایجاد می‌کند، خاک اضافی سیب زمینی را گرفته و آن را از قسمت خروجی دستگاه به بیرون هدایت می‌‌کند.

دستگاه بالابر مودولار

دستگاه بالابر مودولار نیز یکی دیگر از دستگاه‌های خط تولید چیپس سیب زمینی است. این دستگاه وظیفه خوراک‌رسانی به سایر دستگاه‌های خط تولید را بر عهده دارد.

دستگاه پوست گیر سیب زمینی

دستگاه پوست‌گیر سیب زمینی همانطور که از نام آن مشخص است وظیفه پوست گرفتن سیب‌زمینی‌ها را بر عهده دارد. این دستگاه قادر است در عرض یک ساعت، حدود 100 تا 200 کیلو سیب‌زمینی را پوست‌گیری کند.

دستگاه نوار استیل آبکشی

از دیگر دستگاه‌های خط تولید چیپس سیب زمینی، دستگاه نوار استیل آبکشی است، که وظیفه شستشوی سیب‌زمینی‌ها را بر عهده دارد. این دستگاه به کمک یک نوار استیل و همینطور با استفاده از فشار آب و دوش آب سرد، سیب‌زمینی‌ها را کاملا شسته و تمیز می‌کند.

دستگاه اسلایسر

دستگاه اسلایر هم که از مهم‌ترین دستگاه‌های خط تولید چیپس سیب زمینی است، وظیفه حلقه حلقه کردن سیب‌زمینی‌ها را بر عهده دارد. این دستگاه قادر است در سریع‌ترین زمان ممکن تمامی سیب‌زمینی‌ها را در اندازه‌های یکسان برش بدهد.

دستگاه خط تولید چیپس سیب زمینی

دستگاه بلانچر

دستگاه بلانچر را می‌توان از مهم‌ترین دستگاه‌های خط تولید چیپس بدن روغن محسوب کرد. این دستگاه تمام اتوماتیک است و چندین عمل از جمله شست‌وشو، شک زدن و آنزیم زدایی را انجام می‌دهد. همچنین این دستگاه در هنگام شست‌وشو سیب‌زمینی‌ها، فرآیند نشاسته‌گیری سیب‌زمینی‌ها برای تولید چیپس و سایر فرآورده‌های غذایی انجام می‌دهد.

دستگاه آبگیر سانتریفیوژ

دستگاه آبگیر سانتریفیوژ از دیگر دستگاه‌های مورد استفاده در خط تولید چیپس سیب زمینی است که پس از دستگاه بلانچر قرار می‌گیرد. این دستگاه صنعتی وظیفه آبگیری و رطوبت‌گیری سیب زمینی‌ها را پس از شست و شو بر عهده دارد. درواقع این دستگاه با آبگیری و رطوبت‌گیری سیب‌زمینی‌ها، این محصول را جهت ورود به مراحل بعدی آماده می‌کند. این دستگاه سبب می‌شود که سیب‌زمینی‌ها روغن کمتری را به خود جذب کنند. از این رو در تولید چیپس بدون روغن نقش حیاتی دارد.

دستگاه فرپخت

همانطور که از نام دستگاه فرپخت برمی‌آید این دستگاه وظیفه سرخ‌ کردن سیب‌زمینی‌ها را بر عهده دارد. روش کار این دستگاه خط تولید چیپس سیب زمینی به این صورت است که ورقه‌های سیب‌زمینی که از قبل برش داده شده‌اند به داخل دستگاه فر، سرازیر می‌شوند. در این مرحله به کمک پمپ‌های تعبیه شده بر روی این دستگاه، روغن به صورت یکنواخت بر روی برش‌های سیب‌زمینی گردش می‌کند و سبب می‌شود که سیب‌زمینی‌ها به صورت یکدست سرخ شوند.

دستگاه روغن گیر

دستگاه روغن‌گیر، از دیگر دستگاه‌های مهم در خط تولید چیپس بدون روغن است که پس از اینکه سیب‌زمینی‌ها در دستگاه فرپخت به خوبی سرخ شدند، وظیفه روغن‌گیری اضافی چیپس‌ها را بر عهده می‌گیرد. در واقع زمانی‌که صحبت از خط تولید چیپس بدون روغن می‌شود، منظور استفاده از این دستگاه است.

دستگاه طعم زن سیب زمینی

دستگاه طعم‌زن سیب‌زمینی، همان دستگاهی است که سبب می‌شود چیپس‌ها در طعم‌های متعددی به بازار عرضه شوند. این دستگاه، کاملا اتوماتیک است و از مخزن اصلی درام‌دار و سیستم عملکرد پاششی تشکیل شده است. وجود این اجزا سبب شده‌اند که طعم‌دهنده‌ها به صورت یکنواخت بر روی برش‌های چیپس پخش شوند و طعم و مزه یکنواختی در چیپس‌ها ایجاد شود.

دستگاه بسته بندی چیپس

آخرین دستگاهی که در خط تولید چیپس سیب زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه بسته‌بندی این محصولات است. این دستگاه وظیفه قرار دادن چیپس‌ها در پاکت‌های سلفنی را بر عهده دارد. سرعت این دستگاه بسیار بالاست و در هر دقیقه با توجه به برند دستگاه و قدرت آن، امکان بسته‌بندی 20 تا 40 پاکت چیپس فراهم می‌شود. همچنین این دستگاه قابلیت نصب سیستم تزریق گاز و همینطور تاریخ‌زن را نیز دارد.

دستگاه‌های معرفی شده در فوق، دستگاه‌هایی هستند که در خط تولید چیپس کارگاهی و کارخانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته در کنار این دستگاه‌ها، برخی دیگر از دستگاه‌های خط تولید چیپس خانگی نیز به بازار عرضه شده‌اند که قابلیت استفاده در منزل را دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع دستگاه‌های خط تولید چیپس صنعتی و یا خط تولید چیپس خانگی می‌توانید با شماره تلفن‌های 09022253620 تماس برقرار کنید تا کارشناسان مجموعه شب‌چره شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.

فروش خط تولید چیپس سیب زمینی

هزینه خط تولید چیپس سیب زمینی

از جمله مهم‌ترین مواردی که پیش از اقدام در این حوزه کسب و کار، باید مورد توجه قرار گیرند، برآورد هزینه خط تولید چیپس سیب زمینی است. در واقع بدیهی است که احداث خط تولید چیپس سیب زمینی صنعتی نیازمند یک سرمایه اولیه است.

قسمتی از این سرمایه اولیه باید صرف خرید خط تولید چیپس سیب زمینی صنعتی شود. منظور از خرید خط تولید چیپس، همان خرید دستگاه‌های مورد نیاز در این صنعت است. در حال حاضر نمی‌توان قیمت ثابت و مشخصی جهت خرید خط تولید چیپس در ایران مشخص کرد. چراکه قیمت خط تولید کارخانه چیپس سیب زمینی با توجه به نوع دستگاه‌ها، برند آن‌ها و نو یا دست دوم بودن آن‌ها متفاوت است.

بدیهی است که قیمت خط تولید چیپس سیب زمینی دست دوم، نسبت به نو بسیار مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. البته کارایی این دستگاه‌ها به برند این محصولات و سال تولید آن‌ها نیز برمی‌گردد. اما معمولا استفاده از خط تولید چیپس دست دوم، برای افرادی که به‌تازگی قصد ورود به این صنعت را دارند بسیار مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود.

فروش خط تولید چیپس سیب زمینی

در چند سال اخیر بازار فروش خط تولید چیپس سیب زمینی بسیار داغ شده است و بسیاری از شرکت‌ها به فروش انواع دستگاه‌های خط کامل تولید چیپس سیب زمینی و بسته‌بندی این محصولات، اقدام نموده‌اند. البته مسلما برد نهایی با شرکتی است که محصولات با کیفیت‌تر و مرغوب‌تر را با قیمت مناسب عرضه کند.

مجموعه شب‌چره، یک مجموعه معتبر و شناخته شده در زمینه فروش خط تولید چیپس سیب زمینی است که کلیه دستگاه‌های خط کامل تولید چیپس سیب زمینی و بسته‌بندی را از خارج از کشور وارد می‌کند و در ایران به متقاضیان ارائه می‌دهد. در واقع این مجموعه به جهت احترام به خریداران خود، دستگاه‌هایی را وارد کشور می‌کند که دارای برندهای شناخته شده باشند و کارایی خود را از دست نداده باشند.

ناگفته نماند که مجموعه شب‌چره اگرچه قصد فروش خط تولید چیپس سیب زمینی صنعتی و خط تولید چیپس خانگی را دارد اما به نیاز متقاضیان نیز توجه ویژه دارد و ابتدا با پرسیدن چندین سوال اساسی، نیاز متقاضیان را تشخیص و سپس دستگاه مناسب هر مجموعه‌ای را به آنها معرفی می‌کند. برای مثال دستگاه‌هایی که جهت خط تولید چیپس کارگاهی مورد نیاز هستند با دستگاه‌هایی که برای خط تولید چیپس سیب زمینی کارخانه‌های بزرگ با میزان تولید بالا استفاده می‌شوند، تفاوت اساسی دارند.

مشاوره خط کامل تولید چیپس سیب زمینی و بسته‌بندی

بر کسی پوشیده نیست که جهت راه‌اندازی هر کسب و کاری به مشاوره و راهنمایی نیاز است. چراکه هر کسب و کاری دارای برخی اصول تخصصی است که مسلما هر فردی این موضوعات را نمی‌داند و بدیهی است که اگر هر فردی بدون شناخت کافی از هر راهی، قدم در آن راه بگذارد، با چاش‌های بی‌شماری روبه‌رو خواهد شد.

راه‌اندازی خط تولید چیپس سیب زمینی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از این رو لازم است که فرد یا افرادی که قصد ورود به این صنعت را دارند پیش از هر اقدامی از مشاور مورد اعتماد و مطلع در مورد راه‌اندازی و تاسیس خط کامل تولید چیپس سیب زمینی و بسته‌بندی آن‌ها، مشاوره‌های لازم را کسب کنند. چراکه صرف ورود به این صنعت مهم نیست، بلکه قابلیت بقا و ماندگاری در این صنعت و توسعه دادن کسب و کار در این حوزه است که حائز اهمیت است.

شب‌چره مجموعه‌ای معتبر در زمینه مشاوره انواع کسب و کار صنعتی همچون مشاوره صفر تا صد خط کامل تولید چیپس سیب زمینی و بسته‌بندی به طور تخصصی است. این مجموعه در مشاوره‌های تخصصی که ارائه می‌دهد تمامی چالش‌های مسیر را بازگو می‌کند و جهت برون رفت از این چاش‌ها نیز راهکارهای تخصصی ارائه می‌دهد. همچنین این مجموعه در زمینه فروش انواع دستگاه‌های خط تولید چیپس کارگاهی و کارخانه‌ای نیز فعالیت می‌کند.

شما عزیزان می‌توانید جهت کسب مشاوره تلفنی رایگان در حوزه راه‌اندازی کسب و کارهای صنعتی، همچون تاسیس و راه‌اندازی خط تولید چیپس سیب زمینی با شماره تلفن‌ 09022253620 تماس برقرار کنید و از مشاوران و کارشناسان مجموعه شب‌چره، مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

مشاوره خط کامل تولید چیپس سیب زمینی و بسته‌بندی

سخن پایانی

در این مقاله در مورد صفر تا صد خط کامل تولید چیپس سیب زمینی و بسته‌بندی آن صحبت شد و انواع دستگاه‌های مورد نیاز در این صنعت معرفی شدند. همانطور که توضیح داده شد در راه‌اندازی خط تولید چیپس در ایران نباید بی‌گدار به آب زد و لازم است که پیش از هر اقدامی اطلاعات لازم در این حوزه را کسب کرد و با در نظر گرفتن هزینه خط تولید چیپس سیب زمینی و برآورد قیمت خط تولید کارخانه چیپس، قدم در این راه گذاشت. بدیهی است که در این صورت قطعا می‌توان در این صنعت، موفق‌تر عمل کرد و سود قابل توجهی را نیز به دست آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *