راه اندازی خط تولید چیپس میوه

صفر تا صد راه اندازی خط تولید چیپس میوه

در چند سال اخیر بازار راه اندازی خط تولید چیپس میوه، رونق قابل توجهی داشته است. این امر به جهت بالا رفتن میزان تقاضا نسبت به انواع مختلف چیپس میوه است. در واقع چیپس میوه در ردیف سالم‌ترین تنقلات موجود در بازار قرار می‌گیرد که در میان کودکان و بزرگسالان دارای محبوبیت بالایی است. از این رو بسیاری از صاحبان کسب و کارهای صنعتی به این حوزه ورود کرده‌ا‌ند. لازم به ذکر است که ورود به این حوزه نیز مانند هر حوزه تخصصی دیگری، نیازمند کسب اطلاعات کافی در این زمینه است.

در این مقاله با هدف بررسی صفر تا صد خط تولید چیپس میوه، ابتدا در باب اقدامات لازم جهت راه‌اندازی خط تولید چیپس میوه و انواع دستگاه‌های خط تولید کامل چیپس میوه توضیحاتی داده می‌شود. سپس هزینه‌ها و قیمت خط تولید چیپس میوه نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. در نهایت نیز درمورد مزایای مشاوره جهت راه‌اندازی خط تولید چیپس صحبت خواهد شد.

انواع دستگاه های خط تولید کامل چیپس میوه

به جهت استقبال عموم مردم از چیپس میوه، بسیاری از صاحبان کسب و کارهای صنعتی به فکر راه‌اندازی خط تولید چیپس میوه افتاده‌اند. البته معمولا تصور بسیاری از این افراد در بدو ورود به این حوزه، این است که در مدتی کوتاه به درآمد بالا برسند. در حالیکه مسلما ورود به این حوزه کاری و راه‌اندازی خط تولید چیپس میوه نیز چنانچه بدون تحقیق و بررسی و فراهم کردن ملزومات این حوزه صنعتی باشد، بی‌شک محکوم به شکست خواهد بود.

فلذا تمامی افرادی که قصد ورود به این صنعت را دارند باید حساب شده به این حوزه ورود کنند. از مهم‌ترین موضوعاتی که جهت راه‌اندازی خط تولید چیپس میوه باید به آن توجه کافی شود، خرید انواع دستگاه‌های مورد نیاز است. این دستگاه‌ها عبارتند از:

وان شستشوی اتومات میوه

یکی از دستگاه‌هایی که در خط تولید چیپس میوه‌جات از آن استفاده می‌شود، وان شستشوی اتومات میوه‌ها است. در این وان از 3 موتور مجزا برای شستشوی میوه‌ها کمک گرفته می‌شود. البته هرکدام از این موتورها، دارای عملکردهای مجزایی هستند که فرآیند شستشو و ضدعفونی حجم بالایی از میوه‌ها را در مدت زمانی بسیار کوتاه ممکن می‌سازند.

نوار نقاله

دستگاه نوار نقاله، یکی دیگر از دستگاه‌هایی است که در خط تولید چیپس میوه‌جات و سایر تولیدات مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وظیفه اصلی این دستگاه جابه جایی مواد، محصولات و بارهای سنگین از یک نقطه به نقطه دیگر کارخانه است.

خط تولید چیپس میوه

دستگاه پوست کن و هسته گیر

از دیگر دستگاه‌هایی که در خط تولید چیپس میوه‌جات مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه پوست‌کن و هسته‌گیر است. این دستگاه وظیفه دارد هسته میوه‌ها و پوست ضخیم آن‌ها را بگیرد و برای مرحله بعد آماده کند. ناگفته نماند که دستگاه پوست‌گیر به روش‌های مختلفی پوست میوه‌ها را جدا می‌کند. از جمله این روش‌ها می‌توان به شیوه مکانیکی، سایشی، بوسیله بخار و … اشاره کرد.

دستگاه اسلایسر میوه

دستگاه اسلایسر و یا خرد کن نیز، از دیگر دستگاه‌های مهم در خط تولید چیپس میوه محسوب می‌شود. این دستگاه وظیفه دارد میوه‌ها را در اندازه‌های مساوی برش داده و برای مرحله بعد آماده کند. البته این دستگاه عملیات خرد کردن میوه‌ها را کاملا مکانیکی و بدون دخالت دست و در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد. فلذا اصول بهداشتی با استفاده از این دستگاه به خوبی رعایت می‌شود. لازم به ذکر است که از دستگاه اسلایسر در خط تولید چیپس سیب زمینی هم استفاده می‌شود.

انواع دستگاه خشک کن

یکی دیگر از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین دستگاه‌‌هایی که در خط تولید چیپس میوه‌جات مورد استفاده قرار می‌گیرند، دستگاه‌های میوه خشک‌کن هستند. همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، میوه‌ها بعد از اینکه در اندازه‌های مناسب اسلاید می‌شوند، بوسیله دستگاه‌های میوه خشک‌کن، خشک شده و به چیپس میوه تبدیل می‌شوند.

دستگاه‌های میوه خشک‌کن دارای انواع متعددی هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دستگاه خشک‌کن تک کابین و دو کابین، دستگاه خشک‌کن تونلی، دستگاه خشک کن ریلی و دستگاه خشک‌کن مادون قرمز اشاره کرد.

دستگاه بسته بندی چیپس میوه

دستگاه بسته‌بندی چیپس میوه و یا همان دستگاه بسته‌بندی خشکبار، از دیگر دستگاه‌هایی است که در خط تولید کامل چیپس میوه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه‌ها دارای تنوع بالایی هستند و محصولات تولید شده را در اندازه‌های یکسان و با سرعتی بالا در کمترین زمان ممکن، بسته‌بندی می‌کنند. همچنین می‌توانید درباره دستگاه بسته بندی مواد غذایی بیشتر اطلاعات کسب کنید.

دستگاه تولید چیپس میوه خانگی

زمانی‌که صحبت از دستگاه تولید چیپس میوه خانگی می‌شود، اولین موضوعی که به ذهن می‌رسد حجم و اندازه این دستگاه‌ها است. در واقع معمولا دستگاه‌های اسلایسر و یا خشک‌کن میوه غیر صنعتی را دستگاه تولید چیپس میوه خانگی می‌نامند. از مهم‌ترین ویژگی این دستگاه‌ها اندازه و وزن این دستگاه‌ها است که به راحتی قابل حمل و نقل هستند و به همین جهت در خانه و یا کارگاه‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه تولید چیپس میوه خانگی

هزینه راه اندازی خط تولید چیپس میوه

از ابتدایی‌ترین ملزومات ورود به حوزه تولیدات چیپس میوه، بررسی هزینه‌های لازم جهت راه‌اندازی خط تولید چیپس میوه است. چراکه بدون دارا بودن بودجه کافی، قطعا نمی‌توان نتیجه مطلوبی را انتظار داشت. فلذا لازم است که با مهم‌ترین هزینه‌های لازم برای ورود به این صنعت آشنا بود. از مهم‌ترین هزینه‌های راه‌اندازی خط تولید چیپس میوه می‌توان به هزینه خرید و یا اجاره مکان تاسیس کارخانه و یا کارگاه، هزینه خرید انواع دستگاه خط تولید کامل چیپس میوه، خرید مواد اولیه، استخدام کارکنان و پرسنل، هزینه آموزش‌های اولیه به کارکنان، اخذ مجوزهای لازم و… اشاره کرد.

البته گاها با برخی از تدابیر می‌توان تا حد قابل توجهی هزینه راه‌اندازی خط تولید چیپس میوه را کاهش داد. از جمله این تدابیر، خرید خط تولید کامل چیپس میوه دست دوم و همینطور استخدام کارکنان ماهر و دارای سابقه کار در این حوزه است.

قیمت خط تولید چیپس میوه

قیمت خط تولید چیپس میوه به عوامل متعددی بستگی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از، نوع دستگاه‌ها و کاربرد آن‌ها، سال ساخت، میزان کارکرد دستگاه‌ها (این مورد در دستگاه‌های دست دوم اهمیت دارد)، برند دستگاه‌ها، کیفیت و مرغوبیت آن‌ها، سلامت فنی دستگاه‌ها و… .

بدیهی است که قیمت خط تولید چیپس میوه دست دوم از قیمت خط تولید چیپس میوه دست اول بسیار مناسب‌تر است. از این رو استفاده از انواع دستگاه‌های خط تولید چیپس میوه دست دوم، تا حد قابل توجهی می‌تواند سبب کاهش هزینه‌ راه‌اندازی خط تولید چیپس میوه شود.

ناگفته نماند که اگرچه خرید خط تولید چیپس میوه دست دوم تا حد قابل توجهی می‌تواند هزینه‌های اولیه جهت راه‌اندازی خط تولید چیپس میوه را کاهش دهد، اما چنانچه دستگاه‌های تولید چیپس میوه بی‌کیفیت و فاقد سلامت فنی خریداری شوند، قطعا هزینه‌های تعمیرات بالایی را بر روی دست صاحبان این صنعت می‌گذارند که اصلا مقرون به صرفه نیست.

بنابراین توصیه می‌شود که هنگام خرید خط تولید چیپس میوه، به سلامت فنی دستگاه‌ها، کیفیت و مرغوبیت و میزان کارکرد آن‌ها نیز توجه شود. بدیهی است که چنانچه خرید خط تولید چیپس میوه دست دوم، از مجموعه‌های مجاز و معتبر همچون مجموعه شب‌ چره صورت گیرد، بسیاری از مشکلات احتمالی وجود نخواهد داشت.

مشاوره راه اندازی خط تولید چیپس میوه با مجموعه شب‌ چره

تا این قسمت از مقاله هر آنچه برای راه اندازی خط تولید چیپس میوه نیاز بود مورد بررسی قرار گرفت. ممکن است در ظاهر امر، چنین به نظر برسد که راه اندازی این نوع تولیدات می‌تواند بسیار ساده باشد. درحالیکه در واقع اینطور نیست و چنانچه فردی بدون اطلاعات کافی از چالش‌های این مسیر، قدم در این راه بگذارد، نتیجه‌ای جز از دست دادن وقت و انرژی و سرمایه نصیب او نخواهد شد.

از این رو مجموعه شب‌ چره بستری را محیا ساخته که در آن، مشاوران و کارشناسان مجرب مجموعه به صاحبان کسب ‌و کارهای تولیدی و صنعتی مشاوره‌های کاربردی ارائه می‌دهند. البته زمینه فعالیت مجموعه شب چره، صرفا مشاوره کسب و کار نیست و این مجموعه خوش نام در زمینه واردات دستگاه‌های صنعتی دست دوم و فروش آن‌ها نیز فعال است. این مجموعه بهترین و مرغوب‌ترین دستگاه‌های صنعتی دست دوم، از برندهای معتبر و شناخته شده را در بستری کاملا قانونی وارد کشور می‌کند و با قیمتی مناسب به متقاضیان می‌فروشد.

از دیگر اقدامات مجموعه شب چره پیش از فروش دستگاه‌های صنعتی دست دوم، نیاز سنجی از خریداران است. در واقع کارشناسان مجموعه شب چره با نیاز سنجی از خریداران، بهترین دستگاه‌های صنعتی دست دوم را که متناسب با تولیدات مد نظر متقاضیان است را به آنان معرفی می‌کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع دستگاه‌های مورد نیاز در صنعت تولید چیپس میوه، استعلام قیمت، ثبت سفارش و خرید دستگاه‌های خط تولید چیپس میوه، می‌توانید همه روزه با شماره تلفن‌ 09022253620 در تماس باشید، تا کارشناسان و مشاوران مجموعه شب چره شما را به بهترین صورت راهنمایی کنند.

قیمت خط تولید چیپس میوه

سخن پایانی

در این مقاله با عنوان صفر تا صد راه اندازی خط تولید چیپس میوه، سعی بر این بود که نکات لازم و ضروری در این حوزه کاری مورد بررسی قرار گیرند. به همین جهت ابتدا تمامی دستگاه‌های مورد نیاز در این صنعت، معرفی و توضیحات لازم درباره آن‌ها داده شد. همچنین در باب هزینه‌های راه‌اندازی و قیمت خط تولید چیپس میوه نیز مطالب مهمی ارائه شد.

البته مهم‌ترین قسمت مقاله فوق این بود که یادآوری شود لازمه ورود به این صنعت، کسب اطلاعات کافی در این حوزه است. از این رو یک مجموعه معتبر و شناخته شده جهت ارائه مشاوره‌های تخصصی و همینطور فروش خط تولید چیپس دست دوم، خدمت شما عزیزان معرفی شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *