خط تولید چیپس همسان

خط تولید چیپس همسان

در این مقاله از شب چره به بررسی خط تولید چیپس همسان و انواع مختلف آن خواهیم پرداخت. خط تولید چیپس همسان از دو نوع ترکیبات اصلی (Major Ingredient) و ترکیبات فرعی (Minor Ingredient) استفاده می شود، که در ادامه هر یک را شرح خواهیم داد.

  • ترکیبات Major Ingredient در تولید چیپس همسان:
    ترکیبات اصلی در تولید چیپس همسان شامل پوره سیب زمینی (Potato Flake) یا نشاسته سیب زمینی یا نشاسته ذرت و یا … است. چیپس همسان می تواند بر پایه گندم، برنج، ذرت و … باشد. اگر چیپس بر پایه سیب زمینی باشد، بیشتر از نشاسته سیب زمینی یا فلیک سیب زمینی یا گرانول سیب زمینی استفاده می کنند و یا اگر بر پایه ذرت باشد یعنی بیشترین ترکیب استفاده شده در آن ذرت است.
  • ترکیبات Minor Ingredient در تولید چیپس همسان:
    ترکیبات (Minor Ingredient) ترکیبات کوچک یا جزئی هستند که به ترکیبات اصلی چیپس اضافه می شود. این ترکیبات فرعی حالت تردی و شکنندگی به چیپس می دهند.

خط تولید چیپس همسان:

در خط تولید چیپس همسان در ابتدا مواد خام یکی از انواع ترکیبات اصلی و همچنین ترکیبات فرعی که در بالا معرفی کردیم،  در میکسر، با سرعت بالا با هم مخلوط شده و در ادامه این مواد خام به میکسر دوم منتقل و با آب مخلوط می شوند و حالت خمیری پیدا می کنند. سپس این خمیر با نوار نقاله به دستگاه Sheet Roller میرود و از داخل Die Plate به شکل یک ورقه پهن و نازک بیرون می آید.

در ادامه ورقه پهن و نازک از دستگاه قالب‌زنی (Rolling Cutter) رد میشود و همه چیپس ها به یک اندازه و بیضی شکل بریده می شوند. خمیر مازاد دور ریخته نمی شود و مجددا به  Sheet Roller برمی گردد و بازیافت می شود. بعد از قالب‌زنی مواد خام چیپس همسان به Fryer رفته و چیپس‌ها سرخ می شوند. سپس چیپس های همسان سرخ شده، وارد مرحله ادویه زنی می شوند و طعم دار می گردند. در نهایت پس از طی مراحل بسته بندی، چیپس های همسان بسته بندی شده و در کارتن چیده می شود. اگر تمایل به آشنایی با خط تولید چیپس و خلال سیب زمینی نیز دارید می توانید مقاله خط تولید چیپس سیب زمینی را مطالعه نمایید.

خط تولید چیپس همسان

مشاوره در راه اندازی خط تولید چیپس

شرکت خوراک شب چره با هدف ارائه خدمات مشاوره، احداث و راه اندازی خط تولید صنایع غذایی شروع به فعالیت نموده است. در صورت تمایل برای راه اندازی خط تولید هر گونه چیپس می توانید با مرکز تماس شب چره ارتباط برقرار نمایید و از خدمات مشاوره ما بهره مند شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *