خط تولید چیپس

نحوه نگارش طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی

طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی یک گزارش جامع و کامل از اقداماتی است که تولیدکنندگانی که قصد راه‌اندازی خط تولید چیپس سیب زمینی را دارند بایستی آن را آماده و به مراجع اخذ مجوز ارائه دهند تا بتوانند اجازه ورود به این حوزه را کسب کنند. این گزارش شامل کلیه اقدامات و امکاناتی است که برای ورود به این حوزه صنعتی موردنیاز است. در واقع تولیدکنندگان با ارائه این گزارش، بایستی مراجع مربوط به اخذ مجوز را متقاعد کنند که صلاحیت فنی و تخصصی و تمکن مالی برای ورود به این حوزه را دارند.

در این مقاله ابتدا توضیح داده می‌شود که طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی چیست. سپس در باب میزان سود تولید چیپس سیب زمینی توضیحاتی ارائه می‌شود. همچنین درباره موارد ضروری که در طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی بایستی آورده شوند توضیحاتی ارائه می‌شود. در نهایت نیز نکاتی در باب اهمیت مشاوره در نگارش طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی بیان خواهد شد.

طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی چیست؟

طرح توجیهی به گزارشی گفته می‌شود که صاحبان کسب‌وکارهای تولیدی پیش از ورود به حوزه تولیدات در حجم انبوه، بایستی به مراجع مربوطه ارائه دهند. در واقع این گزارش بایستی مجموعه‌ای از اقداماتی را که این دسته از افراد، قصد انجام آن‌ها را دارند به‌صورت جامع و کامل پوشش دهد.

طرح توجیهی باید کاملا منطبق بر واقع و با در نظر گرفتن امکانات تولیدکنندگان نگارش شود و قابلیت توجیه نمودن مراجع ذی‌ربط را داشته باشد. منظور از طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی نیز این است که افراد علاقه‌مند و مشتاق به این حوزه بایستی در یک پلان کلی کلیه اقدامات و امکاناتی را که در دست دارند را بر روی کاغذ پیاده‌کنند.

این افراد بایستی در طرح توجیهی که ارائه می‌دهند مراجع مربوطه اخذ مجوزها را متقاعد کنند که توانایی ورود به این حوزه را دارند. به‌عبارت‌دیگر تولیدکنندگان بایستی میزان سرمایه اولیه، میزان سودآوری تولیدات، ارزش غذایی محصول، نحوه تولید آن، انواع ماشین آلات و تجهیزات و… را در طرح توجیهی خود ذکر کنند.

میزان سود تولید چیپس سیب زمینی

یکی از اصلی‌ترین دلایل افرادی که به حوزه تولید چیپس سیب زمینی ورود می‌کنند، تصورات این افراد از میزان سود تولید چیپس سیب زمینی است. البته این تصورات خیلی دور از واقعیت هم نیستند، چراکه تولید چیپس سیب زمینی در ردیف یکی از پرسودترین مواد غذایی است. لازم به ذکر است که اگرچه میزان سود تولید چیپس سیب زمینی بالا است، اما بازار رقابت تنگاتنگی بین تولیدکنندگان این محصول وجود دارد.

فلذا افرادی که به‌تازگی قصد ورود به این حوزه را دارند بایستی محصولی را تولید و به بازار عرضه کنند که بتواند با محصولات برند، در آن حوزه، رقابت کنند. به‌عنوان‌مثال چیپسی که قصد تولید آن مدنظر است باید از نظر کیفیت، ارزش غذایی، نوع بسته‌بندی و… هم سطح و یا بالاتر از محصولاتی باشد که در حال حاضر تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

سود تولید چیپس سیب زمینی

ضروریات مهم در نگارش طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی

نگارش طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی دارای اصولی است و لازم است که حتما برخی از موارد ضروری در این طرح قید شوند تا طرح جامع و کاملی محسوب شود. در غیر این صورت طرح توجیهی نگارش شده توسط مراجع ذی‌ربط با رد مواجه خواهد شد.

برخی از مهم‌ترین موارد ضروری که در طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی بایستی آورده شوند، عبارتند از: 

معرفی محصول و ویژگی های آن

اولین موضوعی در نگارش طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی، معرفی محصولی است که قصد تولید آن مدنظر است. همچنین بایستی ویژگی‌های محصول تولیدی و کاربردهای آن نیز کاملا به‌اختصار بیان شود. به‌عنوان‌مثال در معرفی چیپس سیب زمینی طعم‌دار، بایستی ویژگی‌های این محصول کاملا توضیح داده شود.

دانش فنی و تخصصی پروژه به همراه روش تولید محصول

در قدم بعدی در نگارش طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی لازم است اثبات شود که تولیدکنندگان برای ورود به این حوزه دانش فنی و تخصصی کافی را در دسترس دارند. همچنین بایستی روش تولید محصول را توضیح دهند تا مشخص شود که آیا با شیوه تولید محصول آشنایی دارند یا خیر؟ در واقع تولیدکنندگان با توضیحاتی که در باب روش تولید محصول می‌دهند، بر موضوع دارابودن دانش تخصصی و فنی خود صحه می‌گذارند.

معرفی دستگاه ها و ماشین آلات مورد نیاز در خط تولید

از دیگر مواردی که بایستی در طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی آورده شود، معرفی دستگاه‌ها و ماشین آلات موردنیاز در خط تولید چیپس است. لازم است که تولیدکنندگان کلیه تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز در این صنعت را به‌اختصار معرفی کنند. این موضوع ازاین‌جهت واجد اهمیت است که نشان می‌دهد تولیدکنندگان با انواع دستگاه‌ها و تجهیزات موردنیاز در این صنعت، آشنا هستند و سرمایه تامین آن را نیز دارند.

از مهم‌ترین ماشین آلات خط تولید چیپس می‌توان به دستگاه اسلایسر، بلانچر، فرنچ، دستگاه جداکننده روغن، دستگاه طعم دهنده، دستگاه بسته‌بندی، دستگاه جت پرینتر و… اشاره کرد.

بررسی بازار و رقبا

یکی دیگر از مواردی که در نگارش طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی بایستی آورده شود، نتایج تحقیقاتی است که تولیدکنندگان از وضعیت بازار و رقبا انجام داده‌اند. در واقع تولیدکنندگان با آوردن این موضوع در طرح توجیهی که ارائه می‌دهند، قصد دارند به مراجع مربوطه اخذ مجوز، این نکته را یادآور شوند که با شناخت کافی و آشنایی از بازار و رقبا قصد ورود به این حوزه را دارند.

برآوردهای مالی نسبت به میزان سرمایه و نحوه تامین آن

از مهم‌ترین قسمت‌هایی که در طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی آورده می‌شود، بیان میزان سرمایه و نحوه تامین آن است. گاهی تولیدکنندگان، سرمایه‌گذار هم هست؛ اما در برخی از مواقع این دو فرد متفاوت هستند. ازاین‌رو تولیدکنندگان بایستی میزان سرمایه اولیه خود را باتوجه‌به نوع تولیدات و نوع دستگاه‌ها و تجهیزات و همین‌طور میزان تولیدات بیان کنند.

در بیان میزان سرمایه و یا نحوه تامین آن نباید تعارضی با قسمت‌های قبل وجود داشته باشد. همچنین چنانچه پروژه دارای سرمایه‌گذار است، لازم است که مشخصات کامل این افراد و اسناد قابل‌قبولی که دال بر سرمایه‌گذار بودن آن‌ها است در طرح توجیهی آورده شود.

طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی

اهمیت مشاوره در نگارش طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی

نگارش طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی یک مهارت است و نیاز به بررسی‌های فنی و تخصصی دارد. ممکن است در ابتدا چنین به نظر برسد که نگارش این طرح امر سهلی است، درحالی‌که این تصور کاملا اشتباه است.

در نگارش طرح توجیهی جامعیت و کامل بودن از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع این طرح بایستی به‌گونه‌ای نگارش شود که با عدم قبول مراجع اخذ مجوز روبرو نشود. همچنین معمولا این طرح به بانک‌ها و سرمایه‌گذاران نیر اعطا می‌شود و چنانچه دارای اطلاعات موردنظر این مراجع نباشد، قطعا با رد مواجه خواهد شد. فلذا واجب و ضروری است که در نگارش طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی، از افراد متخصص و متبحر در این حوزه مشاوره اخذ شود و یا اینکه نگارش طرح مربوطه به افراد متخصص سپرده شود.

شب چره مجموعه‌ای مجاز و شناخته شده است که تیمی متخصص و متبحر از کارشناسان صنایع غذایی، مهندسین ماشین آلات صنعتی، مهندسین شیمی، مهندسین صنایع، بازاریابان و… را گرد هم آورده است. این مجموعه معتبر و قانونی مشاوره طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی را به‌صورت کاملاً تخصصی توسط تیم متخصص و متبحر خود ارائه می‌دهد.

همچنین مجموعه شب چره در حوزه فروش خط تولید کارخانه چیپس سیب زمینی دست دوم نیز فعال است. این مجموعه در بستری کاملاً قانونی، انواع ماشین آلات و دستگاه‌های خط تولید کارخانه چیپس سیب زمینی دست دوم را از دیگر کشورها وارد ایران می‌کند و به متقاضیان می‌فروشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره و یا نگارش طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی، مشاوره فرمولاسیون صنایع غذایی، استعلام قیمت، ثبت سفارش و خرید انواع تجهیزات و دستگاه‌های خط تولید کارخانه چیپس سیب زمینی، می‌توانید همه‌روزه در ساعات اداری با شماره‌تلفن 09022253620 تماس برقرار کنید تا کارشناسان مجموعه شب چره شما را راهنمایی کنند.

سخن پایانی

در این مقاله با عنوان آشنایی با نحوه نگارش طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی، ابتدا مختصری در باب طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی، توضیح داده شد. سپس در مورد میزان سودآوری تولید چیپس سیب زمینی توضیحاتی ارائه شد. همچنین در باب موارد ضروری که در نگارش طرح توجیهی چیپس سیب زمینی باید آورده شوند، نکات مهمی ارائه شد. در نهایت نیز اهمیت مشاوره در نگارش این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

باتوجه‌به مطالب عنوان شده در مقاله فوق چنین می‌توان نتیجه‌گیری کرد که نگارش طرح توجیهی خط تولید چیپس سیب زمینی موضوعی کاملا فنی و تخصصی است و سهل‌انگاری در نگارش و تدوین این طرح، می‌تواند منجر به رد طرح مذکور در مراجع اخذ مجوز شود و حتی در صورت قبولی نیز، چنانچه بر پایه اصول لازم نگارش و تدوین نشده باشد، می‌تواند تولیدکنندگان را تا مرز ورشکستگی و ازدست‌دادن سرمایه پیش ببرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *