قیمت تجهیزات کارخانه رب گوجه فرنگی

آشنایی با نحوه نگارش طرح توجیهی کارخانه رب گوجه

هدف از نگارش طرح توجیهی کارخانه رب گوجه، مجاب نمودن مراجع صلاحیت‌دار جهت اعطا مجوز جهت راه‌اندازی کارخانه رب گوجه فرنگی است. طرح توجیهی باید جامع و کامل باشد و فرایند راه‌اندازی کارخانه را کاملاً با جزئیات برای مراجع صلاحیت‌دار به تصویر بکشد. مراجع صلاحیت‌دار چنانچه طرح توجیهی کارخانه رب را بلااشکال ببینند آن را تایید و مجوزهای لازم را اعطا می‌کنند در غیر این صورت طرح رد می‌شود.

در این مقاله ابتدا مختصری توضیح داده می‌شود که طرح توجیهی کارخانه رب چیست. سپس در باب قسمت‌های مختلفی که در طرح توجیهی کارخانه رب بایستی آورده شوند توضیح داده می‌شود. همچنین هزینه احداث کارخانه رب گوجه مورد بررسی قرار می‌گیرد. در نهایت نیز پیرامون اهمیت مشاوره در نگارش طرح توجیهی کارخانه رب توضیحات لازم ارائه می‌شود.

طرح توجیهی کارخانه رب گوجه چیست؟

طرح توجیهی کارخانه رب گوجه، در ردیف اولین اقدامات بنیادین جهت راه‌اندازی خط تولید رب گوجه فرنگی است. چراکه تولیدکنندگان با نگارش طرح توجیهی کارخانه رب گوجه فرنگی آمادگی کامل خود را برای ورود به این حوزه نشان می‌دهند. در واقع نگارش این طرح نوعی آینده‌نگری است. تولیدکنندگان با ارائه این طرح به مراجع صلاحیت‌دار اعطاکننده مجوزها اعلام می‌کنند که از هر نظر آمادگی مالی، علمی و تخصصی لازم را دارا هستند.

مجوز احداث کارخانه را اعطا کنند. البته چنانچه در طرح توجیهی ارائه شده ایرادات و اشکالاتی وجود داشته باشد، طرح توجیهی از سوی مراجع صالح با رد مواجه می‌شود. در این مواقع تولیدکنندگان بایستی ایرادات گرفته شده را برطرف کنند و یا اینکه بابت علت رد شدن طرح خود با مراجع ذی‌صلاح وارد مذاکره شوند و آنان را جهت قبول طرح و اخذ مجوزهای لازم مجاب کنند.

طرح توجیهی کارخانه رب گونه شامل چه مواردی می شود؟

در نگارش طرح توجیهی کارخانه رب گوجه فرنگی لازم است که برخی از سرفصل‌ها حتماً گنجانده شود. از مهم‌ترین این سرفصل‌ها عبارتند از: 

مکان اجرای پروژه

در اولین گام از نگارش طرح توجیهی کارخانه رب گوجه، تولیدکنندگان بایستی مکان اجرای پروژه را معرفی کنند. چنانچه این مکان شخصی است، اسناد مالکیت و چنانچه استیجاری است، قرارداد اجاره بایستی ارائه شود. همچنین ضروری است که مکان معرفی شده در طرح توجیهی، از نظر وسعت، امکانات، تهویه و… کاملاً استانداردهای لازم را داشته باشد.

میزان سرمایه اصلی

تولیدکنندگان باید در نگارش طرح توجیهی کارخانه رب گوجه مشخص کنند که میزان سرمایه‌ای که برای تاسیس کارخانه در دست دارند چه مقدار است. ممکن است کل سرمایه متعلق به یک فرد باشد و ممکن است چند شریک در پروژه سهیم باشند. چنانچه پروژه احداث کارخانه دارای چند سرمایه‌گذار باشد، لازم است که سهم هر کدام از شرکا کاملاً به طور مشخص در طرح توجیهی کارخانه رب گوجه قید شود.

میزان تسهیلات اخذ شده از بانک ها یا موسسات اعتباری

چنانچه تولیدکنندگان برای احداث کارخانه رب گوجه فرنگی، وام اخذ کرده باشند، لازم است که در طرح توجیهی کارخانه رب گوجه، میزان این تسهیلات و درصد سود آن و برنامه‌ریزی‌های مالی جهت بازپرداخت آن را مشخص کنند.

هزینه احداث کارخانه رب گوجه

مشخص کردن دوره بازگشت سرمایه

مسلماً هدف هر تولیدکننده‌ای از سرمایه‌گذاری در یک صنعت، کسب سود و درآمد است. البته معمولاً تا یک سال اول سرمایه‌گذاری در هر حرفه‌ای، نمی‌توان انتظار سوددهی داشت اما پس از این دوره، روند تولیدات باید به سمت سوددهی حرکت کند. معمولاً هر تولیدکننده و هر سرمایه‌گذاری یک برهه زمانی را برای بازگشت سرمایه در نظر می‌گیرد. این مدت با توجه به شناخت بازار، حجم تولیدات و… مشخص می‌شود. لازم است که در نگارش طرح توجیهی کارخانه رب گوجه فرنگی، مدت زمان برگشت سرمایه با توجه به امکانات و پیش‌بینی وضعیت بازار و میزان فروش مشخص شود.

میزان اشتغال زایی

یکی دیگر از موضوعاتی که در نگارش طرح توجیهی کارخانه رب گوجه بایستی آورده شود، میزان اشتغال‌زایی پروژه است. باید مشخص شود که این پروژه تا چه اندازه می‌تواند در اشتغال‌زایی موثر باشد و کدام دسته از افراد با چه سطح تخصص‌هایی مورد نیاز این کارخانه است. در واقع مراجع صلاحیت‌دار اعطاکننده مجوز، به میزان اشتغال‌زایی پروژه و اینک تا چه میزان می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند توجه ویژه‌ای دارند.

توجیه اقتصادی پروژه

از موضوعات مهم دیگری که در طرح توجیهی کارخانه رب گوجه آورده می‌شود، بررسی توجیه اقتصادی داشتن پروژه است. در واقع معمولاً هدف از احداث هر کارخانه‌ای این است که منشا درآمدزایی تولیدکنندگان باشد. به عبارت دیگر باید بین خرجکردها و دریافتی‌های حاصل از پروژه همخوانی وجود داشته باشد. یعنی پس از راه‌اندازی، باید کارخانه مدنظر در طی یک برهه زمانی مشخص، به درآمدزایی برسد وگرنه فاقد توجیه اقتصادی است.

فرمولاسیون تهیه رب گوجه فرنگی

یکی دیگر از مواردی که حتماً بایستی در طرح توجیهی کارخانه رب گوجه به آن پرداخته شود، فرمولاسیون تهیه رب گوجه فرنگی است. بایستی مواد اولیه و افزودنی‌های مورد نیاز در تهیه رب گوجه و چگونگی تامین مواد اولیه این محصول، کاملاً به صورت مشخص در طرح توجیهی کارخانه رب گوجه فرنگی آورده شوند.

طرز تهیه رب گوجه فرنگی

طرز تهیه رب گوجه فرنگی به صورت گام به گام از موضوعات مهم دیگری است که حتماً بایستی در نگارش و تدوین طرح توجیهی کارخانه رب گوجه فرنگی آورده شود. گنجانده شدن این مورد در طرح توجیهی، نشان دهنده این است که تولیدکنندگان با طرز تهیه این محصول، دستگاه‌ها و ماشین آلات مورد نیاز، فرمولاسیون این محصول و… آشنایی کامل دارند.

هزینه احداث کارخانه رب گوجه

هزینه احداث کارخانه رب گوجه به عوامل متعددی بستگی دارد و نمی‌توان قیمت ثابتی را برای آن در نظر گرفت. چراکه هزینه احداث کارخانه رب گوجه شامل دو نوع هزینه است که عبارتند از:

هزینه های ثابت

هزینه ثابت احداث کارخانه رب گونه شامل هزینه‌های ماشین آلات و دستگاه‌ها، تجهیزات، هزینه‌های قبل از بهره‌برداری (هزینه اخذ مجوزها و…)، هزینه تاسیسات اداری و هزینه‌های مربوط به وسایل نقلیه می‌شود. لازم است که در نگارش طرح توجیهی کارخانه رب گوجه این هزینه‌ها به طور میانگین محاسبه شوند. در واقع باید بررسی شود که آیا سرمایه در نظر گرفته شده کفاف هزینه‌های ثابت را می‌دهد یا خیر؟

طرح توجیهی کارخانه رب گوجه

هزینه های متغیر

در کنار هزینه‌های ثابت احداث کارخانه رب گوجه، برخی از هزینه‌های متغیر نیز وجود دارند که بایستی برای آن‌ها نیز برنامه‌ریزی‌های مالی انجام شود. در احداث کارخانه رب گوجه نیز این هزینه‌های متغیر وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هزینه تامین مواد اولیه، هزینه تامین حقوق پرسنل و کارمندان، هزینه استهلاکات، هزینه‌های مربوط به انرژی (آب، برق، گاز، تلفن)، هزینه‌های مربوط به مالیات، بیمه، هزینه‌های تبلیغات، فروش و…اشاره کرد.

این هزینه‌ها متغیر هستند و مبلغ ثابتی را نمی‌توان برای آن‌ها در نظر گرفت اما به‌هرحال باید در زمان نگارش طرح توجیهی کارخانه رب گوجه، برای این موارد نیز مبالغ قابل توجهی از سرمایه را در نظر گرفت.

مشاوره در نگارش طرح توجیهی کارخانه رب گوجه فرنگی

همان‌طور که توضیح داده شد، نگارش طرح توجیهی دارای اصولی است و عدم رعایت این اصول ممکن است سبب رد طرح توجیهی مذبور توسط مراجع صلاحیت‌دار شوند. ازاین‌رو لازم است جهت پیشگیری از رد طرح توجیهی، دقت کافی در نگارش و تدوین آن به خرج داده شود. 

نگارش یک طرح توجیهی جامع و کامل، نیازمند دانش و تجربه کافی در حوزه صنایع غذایی، مهندسی دستگاه های صنایع غذایی، مهندسی شیمی، دانش علوم آزمایشگاهی و… است. مسلماً تمامی این تخصص‌ها در یک فرد جمع نمی‌شوند. فلذا لازم است که تولیدکنندگان جهت نگارش و تدوین طرح توجیهی کارخانه رب گوجه، با افراد متعدد با تخصص و دانش‌های مختلف مشورت و هم‌فکری کنند.

شب چره مجموعه‌ای معتبر و شناخته شده است که تیمی از افراد فوق‌الذکر را گرد هم آورده است و در حوزه نگارش طرح توجیهی مواد غذایی، راه‌اندازی کارخانه مواد غذایی و… مشاوره‌های تخصصی ارائه می‌دهد. همچنین مجموعه شب چره در حوزه فروش انواع دستگاه‌ها و ماشین آلات خط تولید مواد غذایی دست دوم نیز فعال است. این مجموعه شناخته شده، بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌ها و ماشین آلات صنعتی را در بستری کاملاً قانونی وارد کشور می‌کند و با قیمتی کاملاً مقرون‌به‌صرفه به متقاضیان می‌فروشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه مشاوره راه‌اندازی خط تولید کارخانه رب گوجه، مشاوره نگارش طرح توجیهی کارخانه رب گوجه، استعلام قیمت دستگاه‌های آن و خرید ماشین آلات و تجهیزات کارخانه، می‌توانید همه روزه در ساعات اداری با شماره تلفن 09022253620 تماس برقرار کنید تا کارشناسان و مشاوران مجموعه شما را راهنمایی کنند.

سخن پایانی

در این مقاله با عنوان چگونگی نگارش طرح توجیهی کارخانه رب گوجه، ابتدا توضیح داده شد که طرح توجیهی کارخانه رب گوجه چیست. سپس مهم‌ترین موضوعاتی که بایستی در این طرح گنجانده شوند به‌اختصار معرفی و در باب هر کدام توضیحاتی ارائه شد. همچنین هزینه احداث کارخانه رب گوجه نیز که از موضوعات مهم در نگارش طرح توجیهی رب گوجه است مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت نیز توضیح داده شد که نگارش طرح توجیهی کارخانه رب گوجه، بدون تخصص امکان‌پذیر نیست و ممکن است طرح مذکور را با رد مراجع صلاحیت‌دار مواجه کند. ازاین‌رو لازم و ضروری است که پیش از هر اقدامی با افراد متخصص و متبحر در این حوزه مشورت و هم‌فکری صورت گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *