مشاوره در راه اندازی خط تولید آجیل

فرآوری آجیل از طریق سرخ کردن دانه های آجیل Frying Line

در این مقاله از شب چره به بررسی مراحل مختلف خط تولید آجیل با کمک فرآیند سرخ کردن آجیل Frying Line می پردازیم. اگر علاقه مند به آشنایی با مراحل مختلف راه اندازی خط تولید و فرآوری آجیل هستید در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی بخش های مختلف خط فرآوری آجیل از طریق فرآیند سرخ کردن آجیل Frying Line

در این قسمت به معرفی خط فرآوری آجیل از طریق فرآیند سرخ کردن آجیل Frying Line و عملکرد بخش های مختلف آن در راه اندازی خط تولید آجیل خواهیم پرداخت.

  • Hopper هاپر
    محفظه ایست که در ابتدا مواد آجیلی را داخل آن می ریزند.
  • Inclined Conveyor یا نوار نقاله شیب دار
    سپس به وسیله نوار نقاله شیب دار، مواد خام آجیل آرام و با یک نرخ خاصی (سرعت ثابت و مقدار ثابت) به داخل Fryer ریخته می شود.
  • Fryer
    مواد خام آجیل در درون Fryer با روغن داغ سرخ می شود و برای داغ کردن روغن غالبا از دستگاه مبدل حرارتی یا Heat Exchanger استفاده می شود. نکته حائز اهمیت این است که در Fryer مواد آجیلی با روغن داغ سرخ می شوند ولی در Roaster مواد با هوای داغ تفت داده می شوند به همین دلیل Fryer فنی تر از Roaster می باشد.
  • Ambient Air Cooler یا خنک کننده
    به دلیل اینکه دانه های آجیل جامدند، فقط روی مواد خنک می شود و داخل آنها داغ است، بنابراین برای اینکه دانه ها از داخل نسوزند بالاجبار آنها را خنک می کنیم. در این مرحله مواد سرخ شده به وسیله هوای محیط خنک شده و عمل چربی زدایی از سطح مواد انجام می شود. بعد از خنک شدن، مواد از دستگاه ادویه زنی که داخل آن می توان از انواع ادویه استفاده کرد عبور داده می شود و کمی اسپری روغن به مواد زده شده و بعد ادویه پودری به آن اضافه می شود و در یک Drum بزرگ غلط می خورد تا سطح آن کاملا به ادویه آغشته شود
  • Bucket Elevator
    یک بالابر قاشقی است که آجیل داخل این قاشق ها ریخته شده و بالا رفته و به Weigher (وزن کن) می روند و بر اساس وزن دلخواه به وسیله Bag Maker یا بسته ساز داخل سلفون قرار می گیرد و آماده چیدن در کارتن می شود

سرخ کردن آجیل Frying Line

مشاوره در راه اندازی خط تولید آجیل

همکاران ما در گروه صنایع غذایی شب چره آماده خدمات رسانی به شما دوست عزیز می باشند. در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در راه اندازی خط تولید و فرآوری آجیل می توانید با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *