طرز تهیه فرنچ فرایز

فرنچ فرایز چیست؟

سوال فرنچ فرایز چیست یکی از سوالات شایعی است که معمولا از سوی اکثر افرادی که برای اولین بار این نام را می‌شنوند، پرسیده می‌شود. فرنچ فرایز به انگلیسی (French Fries) یک سبک خاص برای سرخ کردن سیب زمینی است. طرز تهیه فرنچ فرایز به این صورت است که ابتدا سیب زمینی‌ها به صورت خلال‌هایی بلند برش داده می‌شوند. سپس در آب داغ کمی نیم پز می‌شوند و بعد توسط آب سرد به آن‌ها کمی شک وارد می‌شود و در نهایت در روغن بسیار داغ سرخ می‌شوند.

این طرز تهیه فرنچ فرایز، مخصوص تهیه فرنچ فرایز رستورانی است که بسیار هم پرطرفدار است. البته در حال حاضر فرنچ فرایز هایی که به صورت بسته‌بندی شده در بازار موجود هستند به صورت نیمه آماده بسته‌بندی شده‌اند و نیازمند سرخ کردن مجدد هستند. از فرنچ فرایزها به عنوان پیش غذا، میان وعده و حتی در برخی از مواقع به عنوان یک وعده غذایی کامل هم استفاده می‌کنند.

در این مقاله ابتدا توضیح داده می‌شود که تاریخچه فرنچ فرایز چیست. سپس انواع دستگاه‌ها و ماشین آلات خط تولید فرنچ فرایز معرفی می‌شوند. در نهایت نیز در باب خرید خط تولید فرنچ فرایز توضیحاتی ارائه خواهد شد.

تاریخچه فرنچ فرایز چیست؟

شاید برای شما هم سوال ایجاد شده باشد که تاریخچه فرنچ فرایز چیست و برای اولین بار چه کسی این روش آماده کردن سیب زمینی را ابداع کرده است؟ در حقیقت درباره تاریخچه فرنچ فرایز اطلاعات موثقی در دست نیست اما برخی از افراد خواستگاه فرنچ فرایز را بلژیک می‌دانند. مطابق این اطلاعات برای اولین بار سربازان فرانسوی زبان بلژیک این روش آماده کردن سیب زمینی را امتحان کردند و به همین جهت نیز این نام بر این محصول گذاشته شده است. فرنچ فرایز به انگلیسی به معنای سیب زمینی فرانسوی است.

انواع دستگاه‌های فرنچ فرایز چیست؟

در چند سال اخیر با توجه به بالا رفتن مشغله‌های کاری عموم مردم و عدم وجود زمان کافی برای پخت و پز، بازار خرید غذاهای کنسروی و نیمه آماده بسیار رونق گرفته است. فرنچ فرایز نیز، در ردیف همین غذاهای نیمه آماده است.

البته با این تفاوت که فرنچ فرایز در زمانی نسبتا کوتاه، از دیگر انواع غذاهای آماده و نیمه آماده پیشی گرفت و جالب‌تر اینجاست که طرفداران این خوراکی نیمه آماده قشر خاصی نیستند و عموم مردم در سنین مختلف از طعم و مزه فرنچ فرایز لذت می‌برند. به دلیل همین استقبال بالا، کارخانه‌های متعددی جهت تهیه فرنچ فرایز تاسیس شدند. در این کارخانه‌ها فرنچ فرایزها در حجم وسیع تولید و به بازار عرضه می‌شود. 

خط تولید سیب زمینی فرنچ فرایز را دستگاه‌ها و ماشین آلات سنگین صنعتی تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تشکیل می‌دهند. از مهم‌ترین این دستگاه‌ها می‌توان دستگاه سورتینگ سیب زمینی، دستگاه پوست‌گیر سیب زمینی، دستگاه بلانچر، دستگاه شستشوی سیب زمینی، دستگاه بالابر Z، دستگاه سرخ‌کن سیب زمینی، دستگاه بسته‌بندی و… را نام برد.

طرز تهیه فرنچ فرایز رستورانی

فرنچ فرایز رستورانی یکی از پرفروش‌ترین میان وعده‌ها در منو اکثر رستوران‌ها است. معمولا هم تمامی افرادی که طعم فرنچ فرایز رستورانی را میچشند، طعم و مزه آن را از فرنچ فرایزهای خانگی بیشتر دوست دارند. اما راز این طعم و مزه فرنچ فرایز چیست؟ در واقع طرز تهیه فرنچ فرایز اصلا پیچیده نیست اما چنانچه امکانات و دستگاه‌های مناسب وجود نداشته باشند، قطعا در طعم و مزه این خوراکی کم نظیر تاثیر منفی می‌گذارند.

طرز تهیه فرنچ فرایز به سبک رستورانی به این صورت است که ابتدا با دستگاه پوست‌گیر، سیب زمینی‌ها پوست‌گیری می‌شوند و سپس با دستگاه اسلایسر در اندازه‌های نسبتا مساوی به شکل خلالی برش داده می‌شوند.

سپس سیب‌ زمینی ها را در آب سرد ریخته و بر روی حرارت قرار می‌دهند تا سیب زمینی‌ها نیم پز شوند. سپس سیب زمینی‌ها از آب داغ خارج می‌کنند و به آن‌ها شک آب سرد وارد می‌کنند. در نهایت نیز در دستگاه سرخ‌کن با روغن زیاد سرخ می‌کنند. پس از اینکه سیب زمینی‌ها کاملا سرخ شدند، روغن اضافی آن را می‌گیرند و با انواع سس‌ها سرو می‌کنند.

با توجه به توضیحات فوق، طرز تهیه فرنچ فرایز رستورانی کاملا ساده به نظر می‌رسد اما در واقع راز ترد شدن فرنچ فرایزهای رستورانی، استفاده از برخی دستگاه‌های تولید فرنچ فرایز کارگاهی است.

فرنچ فرایز چیست

خرید انواع دستگاه های فرنچ فرایز دست دوم از شب چره

دستگاه‌ها و ماشین آلات فرنچ فرایز دارای انواع صنعتی و غیر صنعتی هستند. نوع صنعتی این دستگاه‌ها و ماشین آلات در خط تولید کارخانه فرنچ فرایز استفاده می‌شوند و نوع غیر صنعتی این دستگاه‌ها معمولا جهت تهیه فرنچ فرایز رستورانی در رستوران‌ها و یا کارگاه‌های کوچک تولید فرنچ فرایز کاربرد دارند.

مرغوبیت این دستگاه‌ها و ماشین آلات تا حد قابل توجهی می‌توانند در کیفیت محصول نهایی که تولید می‌شود موثر باشند. فلذا لازم است که جهت راه‌اندازی خط تولید فرنچ فرایز در حجم انبوه و یا خرید دستگاه‌های فرنچ فرایز رستورانی، حتما کیفیت و مرغوبیت را در اولویت قرار داد.

البته از طرفی دیگر قیمت انواع دستگاه‌های خط تولید فرنچ فرایز بسیار بالا است و برخی از دستگاه‌های باکیفیت از برندهای معتبر به جهت وجود تحریم‌ها اصلا وارد کشور نمی‌شوند. همین موضوع سبب شده است که بسیاری از تولیدکنندگان به خرید خط تولید فرنچ فرایز دست دوم از برندهای معتبر روی بیاورند.

جالب است بدانید که در چند سال اخیر، فروش خط تولید فرنچ فرایز دست دوم از فروش خط تولید چیپس دست دوم نیز پیشی گرفته است. البته تشخیص کیفیت و مرغوبیت انواع دستگاه‌های خط تولید فرنچ فرایز، موضوعی کاملا تخصصی است و نیازمند اخذ مشاوره با مهندسین ماشین آلات صنعتی و همین‌طور کارشناسان صنایع غذایی است.

شب چره، مجموعه‌ای شناخته شده است که دارای تیمی متخصص و آموزش دیده از کارشناسان صنایع غذایی، مهندسین ماشین آلات صنعتی، مدیران حوزه کسب و کار و… است. این تیم متخصص در حوزه‌های مختلفی همچون مشاوره انواع دستگاه‌های خط تولید مواد غذایی، مشاوره نگارش طرح توجیهی مواد غذایی، مشاوره فرمولاسیون مواد غذایی و… فعالیت می‌کند. این مجموعه بهترین و کامل‌ترین مشاوره‌ها را متناسب با نیاز تولیدکنندگان به آن‌ها ارائه می‌دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه انواع ماشین آلات خط تولید فرنچ فرایز، استعلام قیمت دستگاه‌ها، ثبت سفارش و یا خرید دستگاه‌ها می‌توانید همه روزه در ساعات اداری با شماره تلفن 09022253620 تماس برقرار کنید تا کارشناسان مجموعه شما را راهنمایی کنند.

سخن پایانی

در این مقاله با عنوان فرنچ فرایز چیست، توضیح داده شد که فرنچ فرایز به انگلیسی به معنای سیب زمینی فرانسوی است و خواستگاه آن به بلژیک می‌رسد. البته به این دلیل که اولین بار سربازان فرانسوی زبان بلژیک، این روش استفاده از سیب زمینی را ابداع کردند؛ از گذشته تا به امروز، این محصول با همین نام شناخته می‌شود.

همچنین توضیح داده شد که در خط تولید کارخانه فرنچ فرایز از انواع دستگاه‌های صنعتی تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که به‌کارگیری دستگاه‌های مرغوب در کیفیت این نوع سیب زمینی‌ها تاثیر بسیاری دارد. ازاین‌رو باید نهایت دقت را در خرید انواع دستگاه‌های مورد نیاز در خط تولید فرنچ فرایز به کار گرفت و خرید را از مراکز معتبر و شناخته شده انجام داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *