دستگاه خط تولید آب معدنی

بررسی عوامل موثر بر قیمت دستگاه خط تولید آب معدنی

اطلاع از قیمت دستگاه خط تولید آب معدنی در محاسبه هزینه‌های راه اندازی خط تولید آب معدنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چراکه خرید انواع دستگاه خط تولید آب معدنی از هزینه‌های اولیه و ضروری احداث کارخانه آب آشامیدنی محسوب می‌شود. البته قیمت دستگاه خط تولید آب معدنی، ثابت و مشخص نیست و عوامل متعددی در این موضوع نقش دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نوع و کارکرد دستگاه‌ها، برند دستگاه‌ها، کیفیت و مرغوبیت، تجهیزات دستگاه‌ها، سال ساخت و… اشاره کرد.

در این مقاله ابتدا برخی از مهم‌ترین ماشین آلات خط تولید آب معدنی معرفی می‌شوند. سپس عوامل موثر بر قیمت دستگاه خط تولید آب معدنی مورد بررسی قرار می‌گیرند. در نهایت نیز در باب خرید دستگاه تولید بطری آب معدنی که یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های کارخانه تولید آب معدنی است توضیحاتی ارائه می‌شود.

انواع ماشین آلات خط تولید آب معدنی

اولین و مهم‌ترین بخش در راه‌اندازی خط تولید آب آشامیدنی، شناخت و تهیه دستگاه‌ها و تجهیزات موردنیاز در این صنعت است. برخی از مهم‌ترین انواع ماشین آلات خط تولید آب معدنی عبارتند از: 

دستگاه تری بلوک

دستگاه تری بلوک یکی از انواع ماشین آلات خط تولید آب معدنی است. این دستگاه متشکل از ۳ دستگاه بطری‌شور، دستگاه بطری پرکن و همین‌طور درب‌بند است. تمامی این دستگاه‌ها بر یک شاسی مشترک سوار شده‌اند و جهت پرکردن مایعات رقیق و بدون گاز همچون آب معدنی کاربرد دارند. در واقع دستگاه تری بلوک را باید در ردیف دستگاه‌های بسته‌بندی آب معدنی قرار داد.

قیمت دستگاه خط تولید آب معدنی‌تری بلوک باتوجه‌به تمام اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک بودن این دستگاه‌ها متفاوت است. در واقع علت تفاوت قیمت دستگاه تولید آب معدنی خانگی با دستگاه‌های تولید آب معدنی صنعتی سنگین نیز همین موضوع تمام‌اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک بودن این دستگاه‌ها است.

دستگاه لیبل زن

دستگاه لیبل‌زن نیز یکی دیگر از انواع ماشین آلات خط تولید آب معدنی است و همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است. از این دستگاه جهت درج مشخصات آب معدنی تولید شده استفاده می‌کنند.

دستگاه جت پرینتر

یکی دیگر از ماشین آلات خط تولید آب معدنی، دستگاه جت پرینتر است. وظیفه دستگاه جت پرینتر درج تاریخ تولید و انقضا و قیمت بر روی بطری‌های آب معدنی است.

قیمت دستگاه خط تولید آب معدنی

دستگاه بطری باد کن

دستگاه بطری باد کن و یا به‌عبارت‌دیگر دستگاه تولید بطری، یکی دیگر از انواع ماشین آلات خط تولید آب معدنی است. این دستگاه در ۳ نوع دستگاه تولید بطری صنعتی، نیمه‌صنعتی و دستی وجود دارد. از این دستگاه جهت بادکردن بطری‌های فشرده آب معدنی استفاده می‌شود. قیمت دستگاه تولید بطری آب معدنی باتوجه‌به انواع آن‌ها متفاوت است. به جهت اهمیت دستگاه‌های بطری بادکن در خط تولید آب آشامیدنی توضیحات مفصلی در باب خرید این دستگاه‌ها در ادامه مقاله داده خواهد شد.

دستگاه شیرینگ پک

یکی دیگر از ماشین آلات خط تولید آب معدنی، دستگاه شیرینگ پک است. دستگاه شیرینگ پک در ردیف دستگاه‌های بسته‌بندی آب معدنی قرار می‌گیرد. از دستگاه شیرینگ پک برای قرار دادن بسته‌های آب معدنی در بسته‌های 6تایی یا 12تایی در یک پک استفاده می‌کنند و بدین‌وسیله نگهداری و حمل‌ونقل بسته‌های آب معدنی با سهولت بیشتری همراه خواهد بود.

دستگاه‌های شیرینگ پک در ۳ نوع تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی موجود هستند. نوع تمام اتوماتیک این دستگاه‌ها در کمترین زمان ممکن، تعداد قابل‌توجهی از آب معدنی‌ها را بسته‌بندی و آماده ورود به بازار می‌کنند، درحالی‌که دستگاه بسته‌بندی آب معدنی دستی چنین قابلیتی را ندارد. فلذا قیمت دستگاه‌های بسته‌بندی تمام‌اتوماتیک نسبت قیمت دستگاه بسته بندی آب معدنی دستی بالاتر است.

عوامل موثر بر قیمت ماشین آلات کارخانه آب معدنی

عوامل متعددی بر قیمت خط تولید آب معدنی تاثیر دارند که از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به دست اول و یا دست دوم بودن این ماشین آلات اشاره کرد. از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت ماشین آلات کارخانه آب معدنی عبارتند از: 

نوع و کارکرد دستگاه ها

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت ماشین آلات کارخانه آب معدنی، نوع این دستگاه‌ها است. معمولا این دستگاه‌ها به ۳ دسته صنعتی، نیمه‌صنعتی و دستی تقسیم‌بندی می‌شوند. از نوع صنعتی این دستگاه‌ها برای کارخانه‌های تولید آب معدنی در حجم انبوه استفاده می‌کنند و برای کارخانه‌هایی با تولیدات کم‌تر، دستگاه‌های نیمه‌صنعتی و یا دستی (کارگاهی) مورداستفاده قرار می‌گیرند.

به‌عنوان‌مثال دستگاه بسته‌بندی آب معدنی دستی و یا دستگاه تولید آب معدنی خانگی می‌تواند جوابگوی کارگاه‌های کوچک تولید آب معدنی با حجم پایین باشد؛ اما در کارخانه‌هایی با حجم انبوه تولیدات، صرفا بایستی از دستگاه‌های بسته‌بندی صنعتی استفاده شود. باتوجه‌به این توضیحات قیمت دستگاه بسته بندی آب معدنی دستی و همین‌طور قیمت دستگاه تولید آب معدنی خانگی نسبت به قیمت دستگاه بسته‌بندی صنعتی در حجم انبوه بسیار مناسب‌تر است.

ماشین آلات خط تولید آب معدنی

کیفیت و مرغوبیت

یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر بر قیمت دستگاه خط تولید آب معدنی کیفیت و مرغوبیت دستگاه‌ها است. در واقع زمانی که صحبت از کیفیت و مرغوبیت ماشین آلات کارخانه آب معدنی می‌شود، اولین موضوعی که به ذهن می‌رسد برند دستگاه‌های خط تولید کارخانه آب معدنی است. چراکه در این صنعت، برخی از برندهای تولید تجهیزات و ماشین آلات صنعتی به جهت کیفیتی که داشته‌اند توانسته‌اند نام نیکی از خود به‌جای بگذارند و همین امر نیز سبب بالارفتن قیمت این دستگاه‌ها شده است.

تجهیزات و امکانات

دارابودن تجهیزات مدرن انواع دستگاه‌های کارخانه تولید آب معدنی از دیگر عواملی است که بر قیمت دستگاه خط تولید آب معدنی تاثیر می‌گذارد. مسلما دستگاه‌های جدیدی که وارد بازار می‌شوند نسبت به دستگاه‌های قدیمی‌تر دارای تجهیزات و امکانات پیشرفته‌تری هستند و همین امر سبب افزایش قیمت این دستگاه‌ها نسبت به دستگاه‌های مشابه قدیمی است.

همچنین نوع صنعتی دستگاه‌های تولید آب معدنی نسبت به نوع غیرصنعتی این دستگاه‌ها، از امکانات و تجهیزات بیشتری برخوردارند. این موضوع بر قیمت دستگاه خط تولید آب معدنی صنعتی و غیرصنعتی هم تاثیر گذاشته است. ازاین‌رو قیمت‌های در نظر گرفته شده برای دستگاه‌های تولید آب معدنی صنعتی مجهز به‌هیچ‌عنوان با قیمت دستگاه تولید آب معدنی خانگی و کارگاهی قابل‌مقایسه نیست.

سلامت فنی دستگاه ها

سلامت فنی دستگاه‌ها را بایستی از عوامل موثر بر قیمت دستگاه خط تولید آب معدنی دست دوم محسوب کرد. چراکه عموماً دستگاه‌های دست اول از سلامت فنی کامل برخوردار بوده‌اند که تایید و به بازار عرضه شده‌اند؛ اما معمولاً دستگاه‌های کارکرده به جهت اینکه سابقاً مورداستفاده قرار گرفته‌اند ممکن است دچار برخی استهلاکات شده باشند. ازاین‌رو هرچقدر که دستگاه‌های تولید آب معدنی مدت‌زمان کمتری در این صنعت به‌کارگرفته‌شده باشند و دارای عمر مفید بیشتری باشند، قیمت بالاتری را به خود اختصاص می‌دهند.

خرید و فروش دستگاه تولید بطری آب معدنی

در بین انواع متعددی از دستگاه‌ها و ماشین آلات کارخانه تولید آب معدنی؛ برخی از دستگاه‌ها همچون دستگاه تولید بطری آب معدنی به جهت کارکردی که دارند از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. ازاین‌رو بهتر است در خرید آن‌ها دقت و وسواس بیشتری به خرج داده شود. در خرید دستگاه تولید بطری آب معدنی به جز موارد گفته شده در فوق، بایستی عوامل دیگری را نیز مدنظر قرار داد.

از دیگر مواردی که در هنگام خرید دستگاه تولید بطری آب معدنی باید موردتوجه قرار گیرد می‌توان به ظرفیت خط تولید، سال تولید و میزان کارکرد دستگاه، قیمت دستگاه تولید بطری آب معدنی، عمر مفید دستگاه و یافتن مرکزی معتبر که در حوزه فروش دستگاه تولید بطری آب معدنی فعالیت می‌کند، اشاره کرد. البته هرکدام از این موارد گفته شده، موضوعات تخصصی هستند که بحث‌وبررسی مفصلی را می‌طلبند؛ اما معمولا قیمت دستگاه تولید بطری آب معدنی یکی از مسائلی است که دغدغه صاحبان کارخانه‌های تولید آب معدنی است.

لازم به ذکر است که تمامی عوامل موثر بر قیمت دستگاه خط تولید آب معدنی بر قیمت دستگاه تولید بطری آب معدنی نیز تاثیر دارند. باتوجه‌به اینکه دستگاه‌های خط تولید کارخانه آب معدنی اصلی‌ترین اهرم استقرار یک کارخانه تولید آب معدنی هستند، بهتر است که از ابتدا راه‌اندازی کارخانه تولید آب معدنی در خرید دستگاه‌ها و تجهیزات دقت کافی به خرج داده شود و در این راستا حتما از مهندسین ماشین آلات صنعتی کمک گرفته شود.

همچنین ناگفته نماند که خرید دستگاه‌های خط تولید کارخانه آب مدنی صرفا مختص زمان تاسیس کارخانه نیستند و لازم و ضروری است که هرچند سال یکبار خط تولید کارخانجات صنعتی با دستگاه‌های جدید تجهیز شوند. در این صورت صاحبان کسب‌وکارهای صنعتی می‌توانند جایگاه خود را در بین رقبای خود حفظ کنند و روند تولیدات خود را بالاتر ببرند.

باتوجه‌به توضیحات ارائه شده در چندساله اخیر مجموعه‌های متعددی به حوزه فروش ماشین آلات صنعتی ورود کردند؛ اما به جهت عدم رعایت اصول مهم و اساسی، نتوانستند در این حوزه به دستاوردهای مطلوبی دست پیدا کنند. اما برخی از مجموعه‌های فعال همچون مجموعه شب چره به‌خوبی توانستند جایگاه واقعی خود را در این صنعت در میان صاحبان کسب‌وکارهای صنعتی بیابند.

مجموعه شب چره یک مجموعه مجاز و شناخته شده است که در بستری کاملا قانونی فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده است. این مجموعه در حوزه مشاوره راه‌اندازی کسب‌وکارهای صنعتی، مشاوره فرمولاسیون مواد غذایی، مشاوره و نگارش طرح توجیهی تولید انواع مواد غذایی، فروش ماشین آلات صنعتی همچون فروش دستگاه تولید بطری آب معدنی و… فعال است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع دستگاه‌های کارخانه آب معدنی، استعلام قیمت دستگاه خط تولید آب معدنی و خرید خط تولید آب معدنی دست دوم می‌توانید همه‌روزه در ساعات کاری با شماره‌تلفن 09022253620 تماس برقرار کنید تا کارشناسان مجموعه شب چره شما را راهنمایی کنند.

خط تولید آب معدنی

سخن پایانی

در این مقاله با عنوان قیمت دستگاه خط تولید آب معدنی، ابتدا برخی از مهم‌ترین دستگاه‌ها و ماشین آلات خط تولید کارخانه آب معدنی معرفی شدند و توضیحات مختصری درمورد آن‌ها داده شد. سپس عوامل موثر بر قیمت دستگاه خط تولید آب معدنی مورد بررسی قرار گرفتند. در نهایت نیز درباره خرید و فروش دستگاه تولید بطری آب معدنی که از اصلی‌ترین دستگاه‌های موجود در کارخانه آب آشامیدنی است، توضیحاتی ارائه شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *