فروش ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم

فروش دستگاه های صنایع غذایی دست دوم

از گذشته تاکنون فروش ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم به کارخانجات و کارگاه‌های تولیدات مواد غذایی بسیار شایع بوده است. البته این موضوع در چند سال اخیر به جهت وجود تحریم‌ها رواج بیشتری یافته است. از این رو شرکت‌ها و مجموعه‌های بیشتری به واردات انواع دستگاه‌های صنعتی مواد غذایی و فروش ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم روی آوردند. البته خرید و فروش ماشین آلات مواد غذایی نیز اصول خاص خود را دارند که در صورت عدم رعایت این اصول، خریداران و فروشندگان هر دو متضرر خواهند شد. از این رو باید در این مسیر گام به گام پیش رفت.

اولین گام در خرید و فروش ماشین آلات صنایع غذایی، آشنایی با انواع دستگاه های صنایع غذایی است. در واقع تمامی افرادی که قصد راه‌اندازی تولیدات هر نوع مواد غذایی را دارند، بایستی در وهله اول با انواع ماشین آلات صنایع غذایی و آشامیدنی آشنا باشند. چراکه در غیر این صورت راه‌اندازی خط تولید مواد غذایی غیر ممکن خواهد بود. جهت راه‌اندازی خط تولید هر نوع مواد غذایی، به مکان مناسب برای احداث کارگاه و یا کارخانه مورد نظر، خرید انواع ماشین آلات صنایع غذایی و آشامیدنی، خرید دستگاه های بسته بندی مواد غذایی، دریافت مجوزها و انجام امور اداری، تهیه مواد اولیه خام، استخدام کارکنان و پرسنل و… نیاز است.

در این مقاله خواهید دید که در ابتدا مهم‌ترین ماشین آلات صنایع غذایی و بسته‌بندی معرفی می‌شوند. سپس مزایای خرید و استفاده از ماشین آلات دست دوم صنایع غذایی بیان می‌گردند. همچنین اصلی‌ترین نکاتی که باید در خرید و فروش دستگاه های صنایع غذایی دست دوم رعایت شوند، تشریح می‌شوند. در نهایت نیز در باب قیمت ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم و همینطور نحوه فروش ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم توضیحات لازم ارائه خواهد شد. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09022253620 با ما در تماس باشید.

انواع ماشین آلات صنایع غذایی و بسته بندی

تنوع ماشین ها و تجهیزات صنایع غذایی بسیار بالا است و هر کدام از این دستگاه‌ها نقش حیاتی در تولید انواع مواد غذایی دارند و مسلما چنانچه هر کدام از این دستگاه های تولید مواد غذایی با نقصی مواجه شوند، روند کار باقی دستگاه های صنایع غذایی را نیز با اختلال جدی مواجه می‌کنند.

از مهم‌ترین ماشین‌ها و تجهیزات صنایع غذایی عبارتند از:

دستگاه دم گیر

یکی از انواع ماشین آلات صنعتی، دستگاه دم‌گیر است. از این دستگاه برای جدا کردن دم گیلاس، آلبالو و یا دیگر میوه‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه دارای استوانه‌هایی است که با فاصله بسیار کمی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. این استوانه‌ها بر خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کنند. در سطح استوانه‌ها، منافذی مثلثی شکل با طول کم و ارتفاع زیاد قرار دارند. در هنگام روشن شدن این دستگاه، دم میوه‌ها وارد این منافذ شده و کنده می‌شوند.

دستگاه بلانچر

دستگاه بلانچر نیز یکی دیگر از ماشین آلات صنعتی در تولید مواد غذایی است. این دستگاه کاملا اتومات بوده و چندین کاربرد متعدد دارد. از جمله کارکردهای دستگاه، می‌توان به شست‌وشو، آنزیم زدایی و همینطور شک دادن به برخی از مواد غذایی اشاره کرد. بیشترین کاربرد این دستگاه جهت نشاسته‌گیری سیب‌زمینی برای فرآورده‌های مواد اولیه غذایی است.

ماشین الات صنایع غذایی دست دوم

دستگاه اسلایسر

از دیگر دستگاه‌های تولید مواد غذایی، دستگاه اسلایسر و یا خرد کن است. از این دستگاه جهت خرد کردن انواع سبزی‌ها، میوه‌جات و همینطور صیفی‌جات استفاده می‌شود. در واقع این دستگاه در زمانی کوتاه عمل خرد کردن حجم بالایی از مواد خوراکی را انجام می‌دهد.

دستگاه تقطیر

یکی دیگر از دستگاه‌های مواد غذایی، دستگاه تقطیر است. این دستگاه جهت جداسازی دو مایع که با یکدیگر در نقطه جوش اختلاف دارند، استفاده می‌شود. بیشترین کاربرد دستگاه تقطیر جهت جداسازی آب و الکل است.

دستگاه انار دانه کن

دستگاه انار دانه کن از دیگر دستگاه‌های مواد غذایی است که کاربرد آن، جهت جداسازی دانه‌های انار از داخل پوست، بدون دخالت دست است. سرعت کار این دستگاه بسیار بالا بوده و در مدتی کوتاه، می‌تواند حجم قابل توجهی از دانه‌های انار را از پوست جدا کند.

دستگاه جوانه ساز

دستگاه جوانه‌ساز نیز از دیگر دستگاه‌های تولید مواد غذایی است. کاربرد این دستگاه جهت تولید انواع جوانه، غلات‌ها و همینطور حبوبات به صورت کاملا ارگانیگ است. منظور از ارگانیک این است که در این دستگاه‌ها، از ترکیبات شیمیایی و یا مواد نگهدارنده استفاده نمی‌شود.

دستگاه آبگیر میوه

یکی دیگر از انواع ماشین آلات صنعتی، دستگاه آبگیر میوه و سبزیجات است. این دستگاه جهت گرفتن آب اضافی میوه‌ها و سبزیجات پس از شست‌وشو، کاربرد دارد. بدین صورت که آب اضافی میوه‌ها و سبزیجات پس از شسته شدن، توسط این دستگاه گرفته می‌شوند و به عبارت دیگر خشک می‌شوند و برای مرحله بعد آماده می‌شوند.

دستگاه های بسته بندی مواد غذایی

دستگاه‌های‌ بسته‌بندی مواد غذایی با توجه به نوع مواد غذایی که باید بسته‌بندی شوند، دارای انواع متعددی هستند. به عنوان مثال بسته‌بندی مواد غذایی خشک با مواد غذایی غیر خشک متفاوت است. از جمله انواع دستگاه‌ بسته‌بندی مواد غذایی عبارتند از: دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی حجمی، دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی توزین دار، دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی مایع و مواد غلیظ، دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی حجمی و همینطور دستگاه‌های بسته‌بندی کیسه پرکن.

برخی از مهم‌ترین انواع ماشین آلات صنایع غذایی و بسته‌بندی معرفی شدند. البته بدیهی است که هر تولیدکننده‌ای که قدم در صنعت تولیدات مواد غذایی می‌گذارد، سعی دارد که بدون افت کیفیت محصولات تولیدی، هزینه‌های خود را کاهش دهد. یکی از بهترین روش‌ها جهت کم کردن هزینه‌ احداث کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی مواد غذایی، راه‌اندازی ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم، در خط تولید صنایع غذایی است.

مزایای خرید و استفاده از ماشین آلات دست دوم صنایع غذایی

در بیشتر مواقع خرید و استفاده از ماشین آلات دست دوم صنایع غذایی، می‌تواند هم برای افرادی که به تازگی قصد ورود به صنعت تولیدات مواد غذایی را دارند و هم برای افرادی که سال‌های طولانی در این صنعت فعالیت می‌کنند بسیار مفید باشد. اولین مزیت استفاده از ماشین آلات دست دوم صنایع غذایی این است که، تولیدکنندگان می‌توانند از دستگاه‌های مجهز و با کیفیتی که دست اول آن‌ها دیگر وارد کشور نمی‌شوند، استفاده کنند. در واقع در حال حاضر با توجه به تحریم‌ها بسیاری از دستگاه‌های تولیدی مواد غذایی کار نکرده و نو، وارد کشور نمی‌شوند.

از طرفی دیگر برخی از دستگاه‌های تولیدی دست اولی که در حال حاضر در بازار موجود هستند، کیفیت دستگاه‌های برندهای معتبر را ندارند. از این رو بسیاری از تولیدکنندگان به جهت کیفیت دستگاه‌های برند و با کیفیت، ترجیح می‌دهند ماشین آلات دست دوم صنایع غذایی را که برند و کیفیت بالاتری دارند خریداری کنند. از دیگر مزایای خرید و استفاده از ماشین آلات دست دوم صنایع غذایی، کاهش هزینه‌ها است. چراکه بدیهی است قیمت دستگاه های صنایع غذایی دست دوم، بسیار مقرون به صرفه‌تر از دستگاه‌های دست اول است. در واقع با استفاده از دستگاه‌های دست دوم می‌توان با کمترین هزینه، کیفیت خط تولید مواد غذایی را ارتقا داد.

خرید ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم

نکات مهم در خرید و فروش دستگاه های صنایع غذایی دست دوم

اگرچه خرید ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم، می‌تواند دارای مزیت‌های بی‌شماری باشد اما درصورتیکه به برخی از نکات مهم در زمان خرید این محصولات توجه نشود، قطعا نمی‌توان انتظار خرید مطلوبی را داشت. از مهم‌ترین نکات در خرید و فروش دستگاه های صنایع غذایی دست دوم عبارتند از:

برند دستگاه

یکی از نکات مهم در خرید دستگاه های صنایع غذایی دست دوم، توجه به برند دستگاه‌ها است. چراکه برخی از برندهای دستگاه‌های مواد غذایی، از قبل امتحان خود را پس داده‌اند و برای اکثر تولیدکنندگان مواد غذایی نامی آشنا و معتبر هستند. از این رو بهتر است در صورتیکه قصد خرید دستگاه های صنایع غذایی دست دوم مد نظر است، حتما به برند دستگاه‌ها توجه شود. این نکته در زمان فروش این دستگاه‌ها نیز صادق است و دستگاه‌هایی که برند معتبرتری دارند، راحت‌تر به فروش می‌رسند.

سال تولید (سن دستگاه)

از دیگر نکات مهم در خرید دستگاه های صنایع غذایی دست دوم، توجه به سال تولید دستگاه‌ها است. چراکه هر دستگاهی، پس از تولید و راه‌اندازی جهت استفاده، دارای کارکرد و عمر مفید است. بدیهی است که چنانچه مدت زمان طولانی از سال تولید و کارکرد دستگاه گذشته باشد، قطعا نمی‌تواند دستگاه مطلوبی باشد.

میزان کارکرد

در خرید ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم، به میزان کارکرد دستگاه‌ها نیز باید توجه شود. چراکه ممکن است از سال تولید یک دستگاه مدت زیادی گذشته باشد، اما از دستگاه استفاده کمتری شده باشد. در نتیجه چنین دستگاهی همچنان قابلیت استفاده را دارد.

طول عمر دستگاه ها

در خرید ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم به طول عمر مفید دستگاه‌ها نیز باید توجه شود. معمولا هر شرکت ماشین آلات صنایع غذایی، پس از تولید دستگاه‌ها، میزان عمر مفید دستگاه‌ها را هم به صورت تقریبی مشخص می‌کنند. از این رو پیش از خرید ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم، حتما باید به این موضوع توجه کرد.

مشخصات فنی دستگاه

یکی دیگر از عواملی که در خرید و فروش ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم نقش مهمی دارد. بررسی مشخصات فنی دستگاه‌های دست دوم است. البته این موضوع به سادگی و توسط افراد عادی قابل شناسایی نیست و بایستی افراد متخصص و کارشناسان با تجربه در این زمینه نظر بدهند. البته بدیهی است که قیمت دستگاه تولید مواد غذایی کارکرده، پایین‌تر از دستگاه دست اول است. اما گاها در برخی از مواقع، قیمت برخی از دستگاه‌های برند شناخته شده دست دوم، بالاتر است. این امر به جهت کیفیت و مرغوبیت این دستگاه‌ها و تجهیزات است.

قیمت ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم

قیمت ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم، با توجه به نوع دستگاه‌ها، سال تولید آن‌ها، برند دستگاه‌ها، کیفیت و مدت کارکرد آن‌ها متفاوت است. از این رو نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن‌ها در نظر گرفت. الیته بدیهی است که در اکثر مواقع، قیمت ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم، نسبت به ماشین آلات کارنکرده و نو، بسیار ارزان‌تر و مقرون‌بصرفه‌تر است.

ماشین الات دست دوم صنایع غذایی

فروش ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم

در چند سال اخیر به جهت وجود تحریم‌ها، واردات ماشین آلات صنایع غذایی به کشور متوقف شده است. از این رو بازار فروش ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم بسیار گرم شده است. تا جاییکه بسیاری از مجموعه‌ها به فکر واردات ماشین آلات صنایع غذایی و بسته‌بندی افتادند. البته ناگفته نماند که مجموعه‌هایی توانستند در زمینه فروش ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم موفق‌تر عمل کنند که کیفیت و مرغوبیت ماشین آلات صنایع غذایی و بسته‌بندی را در اولویت قرار دادند و ماشین آلات با کیفیتی را که طول عمر بالایی دارند را وارد کشور کردند.

مجموعه‌ شب چره یکی از مجموعه‌های خوش‌نام در فروش دستگاه های صنایع غذایی دست دوم است. این مجموعه با رعایت تمامی موازین قانونی، بهترین و با کیفیت‌ترین دستگاه های صنایع غذایی را از دیگر کشورها وارد می‌کند و در داخل کشور به فروش می‌رساند.

قیمت فروش ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم در مجموعه شب چره با توجه به فاکتورهایی همچون کیفیت دستگاه‌ها، سن آن‌ها، و میزان کارکردشان تعیین می‌شود. لازم به ذکر است که مجموعه شب چره بجز فروش ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم، در امور مشاوره کسب و کارها و بهبود روند تولیدات کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی نیز فعال است. کارشناسان و مشاوران این مجموعه با ارائه پلن‌ها و برنامه‌های موثر و کاربردی، گام موثری در پیشبرد اهداف بلند مدت و کوتاه مدت متقاضیان بر می‌دارند.

جهت کسب اطلاعات لازم در زمینه فروش ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم، قیمت آن‌ها و همینطور دریافت پلن‌های راهبردی جهت بالا بردن سود بیشتر در تولیدات انواع مواد غذایی، از طریق شماره تلفن‌ 09022253620 با مشاوران و کارشناسان مجموعه شب چره در تماس باشید. کارشناسان مجموعه شب‌چره برای مشاوره تلفنی همه روزه از ساعت 10 تا 12 پاسخگوی تماس شما عزیزان هستند.

سخن پایانی

در این مقاله با عنوان فروش ماشین‌ آلات صنایع غذایی دست دوم، ابتدا انواع دستگاه های صنایع غذایی معرفی شدند. سپس مزایای خرید و استفاده از ماشین آلات دست دوم صنایع غذایی بیان شدند. همچنین نکات مهم و اساسی که در هنگام خرید و فروش دستگاه های صنایع غذایی دست دوم بایستی به آن‌ها دقت کرد نیز آورده شدند. در نهایت نیز قیمت ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم و چگونگی فروش ماشین آلات صنایع غذایی دست دوم مورد بررسی قرار گرفتند. بدیهی است که با دارا بودن اطلاعات کافی در این باب و همینطور رعایت نکات گفته شده می‌توان بهترین و با کیفیت‌ترین دستگاه را خریداری کرد و با کمترین هزینه خط تولید مواد غذایی را ارتقاء بخشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *