مشاوره صنایع غذایی

مشاوره راه اندازی خط تولید مواد غذایی

منظور از مشاوره راه اندازی خط تولید مواد غذایی این است که پیش از هر اقدامی برای ورود به این صنعت، اطلاعات لازم و کافی از مشاوران و کارشناسان مجرب صنایع غذایی اخذ شود. چراکه صاحبان کسب و کارهای صنعتی باید قبل از اینکه سرمایه، زمان و انرژی خود را به کار بگیرند، در مورد چالش‌های پیش روی خود آگاهی کامل داشته باشند.

از این رو مشاوره صنایع غذایی با کارشناسان و متخصصان این حوزه از واجبات ضروری است. از مهم‌ترین مشاوره‌های مورد نیاز در این حوزه می‌توان به مشاوره خط تولید مواد غذایی، مشاوره مواد اولیه صنایع غذایی و همینطور مشاوره تاسیس کارخانه اشاره کرد.

در این مقاله ابتدا توضیح داده می‌شود که انواع مشاوره صنعت غذایی شامل چه مشاوره‌هایی می‌شود. سپس لزوم مشاوره راه اندازی خط تولید مواد غذایی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در نهایت نیز در باب مهم‌ترین خدمات مشاوره کسب و کار در حوزه تولیدات انواع مواد غذایی توضیحات لازم ارائه خواهد شد.

انواع مشاوره صنعت غذایی

ممکن است در نگاه اول بین انواع مشاوره صنعت غذایی همچون مشاوره خط تولید مواد غذایی، مشاوره صنایع غذایی و مشاوره ساخت کارخانه غذایی فرقی دیده نشود درحالیکه این 3 موضوع کاملا مجزا بوده و هر کدام نیازمند بررسی‌های کارشناسی و تخصصی ویژه‌ای هستند. در ادامه به بررسی هر کدام و نحوه مشاوره آن‌ها پرداخته می‌شود.

منظور از مشاوره خط تولید مواد غذایی، کسب اطلاعات لازم و کافی پیرامون انواع ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز صنایع غذایی است. در واقع این دستگاه‌ها در خط تولید مواد غذایی متعدد با یکدیگر متفاوت هستند. هر چند برخی از دستگاه‌ها همچون دستگاه بالابر، در تمامی خطوط تولید انواع مواد غذایی کاربرد دارند. همچنین منظور از مشاوره تاسیس کارخانه و ساخت آن نیز شامل مشاوره‌های تخصصی پیرامون خرید و یا اجاره مکان مناسب احداث کارخانه، اخذ مجوزهای مربوطه، برآورد هزینه‌های اولیه و ثانویه می‌شود.

از طرفی دیگر مشاوره صنایع غذایی نیز همانطور که از نام آن برمی‌آید مشاوره پیرامون مواد اولیه تولیدات مواد غذایی، فرمولاسیون تهیه آن‌ها، کیفیت و مرغوبیت مواد و …. می‌شود. این گونه مشاوره‌ها بایستی توسط مشاور ارشد صنایع غذایی صورت گیرد.

به طور کلی چنین می‌توان نتیجه‌گیری کرد که در مشاوره راه اندازی خط تولید مواد غذایی لازم است که صفر تا صد هزینه‌ها، محل تاسیس کارخانه، انواع دستگاه‌های مورد نیاز در خط تولید مواد غذایی، مواد اولیه مورد نیاز، استخدام کارکنان و پرسنل اداری و تخصصی و… مورد بررسی قرار گیرند. مسلما تمامی این موارد را یک فرد و یا افراد سرمایه‌گذار به تنهایی نمی‌توانند مورد بررسی قرار دهند و نیاز است که با یک تیم مشاوره و راهنمایی که تخصص و تبحر لازم را دارا هستند مشورت و همفکری‌های لازم را انجام دهند.

راه اندازی خط تولید مواد غذایی

لزوم مشاوره در شرکت های راه اندازی خط تولید مواد غذایی

شرکت های راه اندازی خط تولید مواد غذایی، باید پیش از هر اقدامی با مشاور ارشد صنایع غذایی و مشاوران کسب و کار درمورد تمامی هر آنچه نیاز دارند مشاوره کنند و اطلاعات لازم را کسب کنند. چراکه شرکت های راه اندازی خط تولید مواد غذایی از ابتدا باید با چالش‌های مسیر پیش روی خود آشنا باشند و برآورد هزینه کنند تا مبادا در نیمه‌های راه با کمبود سرمایه و یا مواد اولیه روبرو شوند.

از مهم‌ترین مشاوره‌های مورد نیاز شرکت های راه اندازی خط تولید مواد غذایی، این است که ابتدا باید شرایط و امکانات آن‌ها مورد بررسی قرار داده شود تا مشاوره‌ای هدفمند ارائه گردد. مجموعه شب چره یکی از مجموعه‌های مجاز و شناخته شده است که کلیه خدمات مشاوره کسب و کار و همینطور مشاوره صنایع غذایی را با حضور کارشناسان و مشاور صنایع غذایی متخصص ارائه می‌دهد. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که منظور از مشاوره هدفمند و دقیق در حوزه تولیدات مواد غذایی چیست و چه مشاوره‌هایی را شامل می‌شود. البته پیش‌تر در این باره توضیحاتی داده شد اما در ادامه انواع مشاوره‌های مورد نیاز ارائه شده توسط مجموعه شب‌چره به طور تفصیلی بیان می‌شوند.

مهم ترین خدمات مشاوره کسب و کار شب چره

از مهم‌ترین خدمات مشاوره کسب و کار توسط مجموعه شب چره عبارتند از:

  1. ارائه انواع مشاوره راه اندازی خط تولید مواد غذایی توسط مشاور ارشد صنایع غذایی
  2. ارائه انواع طرح‌های توجیهی با توجه به نوع مواد غذایی در دست تولید (Business plane)
  3. ارائه مشاوره راه اندازی خط تولید مواد غذایی از نظر نوع تجهیزات و ماشین آلات صنایع غذایی مورد نیاز کارخانه
  4. ارائه مشاوره راه اندازی خط تولید مواد غذایی از نظر سلامت فنی دستگاه‌ها، برند، کیفیت، مرغوبیت و کارکرد آن‌ها
  5. ارائه مشاوره تاسیس کارخانه و بررسی مجوزهای مورد نیاز از مراجع مربوطه همچون سازمان غذا و دارو و چگونگی اخذ آن‌ها، مشاوره اخذ مجوزهای بین‌المللی ISO90001- ISO22000
  6. ارائه خدمات مشاوره کسب و کار پیرامون طراحی محصولی جدید با توجه به امکانات و زیر ساخت‌های کارخانه
  7. ارائه مشاوره خط تولید مواد غذایی جهت تعویض دستگاه‌ها و خرید دستگا‌ه‌های جدید و مجهزتر جهت بالا بردن راندمان تولیدات بیشتر
  8. ارائه مشاوره صنایع غذایی پیرامون واردات مواد اولیه صنایع غذایی با توجه به تولیدات کارخانه و صرفه اقتصادی
  9. ارائه مشاوره ساخت کارخانه غذایی از حیث متراژ مورد نیاز، مکان احداث کارخانه، تهویه و…
  10. ارائه مشاوره تخصصی برآورد هزینه‌ها و پیشگیری از هزینه‌های غیر ضروری

موارد گفته شده بخشی از خدمات مشاوره‌ای مجموعه شب چره بود که بیان شدند. اما لازم به ذکر است که مجموعه شب چره به جز اینکه یک شرکت مشاوره صنایع غذایی است، در حوزه واردات دستگاه‌‍‌های خط تولید مواد غذایی دست دوم نیز فعالیت می‌کند. در واقع این مجموعه در چهارچوب قوانین و مقررات داخلی و بین‌المللی بهترین و با کیفیت‌ترین دستگاه‌های مورد نیاز صنایع غذایی و دارویی دست دوم را وارد کشور می‌کند و به متقاضیان می‌فروشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون انواع دستگاه‌های مواد غذایی دست دوم موجود، ثبت سفارش، خرید، استعلام قیمت انواع ماشین‌آلات صنعتی دست دوم و همینطور مشاوره راه اندازی خط تولید مواد غذایی می‌توانید همه روزه با شماره تلفن 09022253620 در تماس باشید تا کارشناسان و مشاوران مجموعه شب چره شما را راهنمایی کنند و به ابهامات ذهنی شما پاسخ دهند.

مشاوره راه اندازی خط تولید مواد غذایی

سخن پایانی

در این مقاله با عنوان مشاوره راه اندازی خط تولید مواد غذایی، سعی بر این بود تا لزوم مشاوره در این صنعت و نحوه صحیح آن مورد بررسی قرار گیرد. در واقع همانطور که توضیح داده شد، اخذ مشاوره صنایع غذایی از ملزومات ورود به این صنعت است اما از طرفی دیگر انتخاب مشاور صنایع غذایی متخصص و متبحر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مشاور صنایع غذایی متخصص به مشاوری گفته می‌شود که اصل شخصی بودن مشاوره را به خوبی رعایت کند. به عبارت دیگر مشاور مربوطه باید پیش از مشاوره راه اندازی خط تولید مواد غذایی، ابتدا مخاطب و صنعت او را نیاز سنجی ‌کند و با توجه به موقعیت و شرایط او مشاوره‌های لازم را ارائه ‌دهد. همانطور که توضیح داده شد شب چره یک شرکت مشاوره صنایع غذایی معتبر و شناخته شده است که در زمینه واردات مواد اولیه صنایع غذایی و دستگاه‌های صنایع غذایی دست دوم نیز فعالیت می‌کند. مسلما این مجموعه خوش نام به خوبی می‌تواند مشاوره‌های تخصصی در زمینه‌های مورد بحث را به متقاضیان این حوزه ارائه دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *