مغز هسته زردآلو روکش دار با طعم ماست و سبزی

مغز هسته زردآلو روکش دار با طعم ماست و سبزی

مجموعه شب چره به سفارش شما مشتریان عزیز می‌تواند مغز هسته زردآلو روکش دار با طعم ماست و سبزی و یا هر محصول دیگر دلخواهتان را تولید کند. برای دریافت مشاوره با شماره 09022253620 تماس بگیرید.

خواص مغز هسته زردآلو روکش دار

در بسیاری از کشورها، هسته زردآلو را به عنوان بمب انرژی و سلامت می‌شناسند. درست است که کمی سفت و محکم است و سخت شکسته می‌شود اما اگر بدانید چه ارزش غذایی بالایی دارد می‌فهمید برای آنکه به مغز زردآلو برسید ارزش سختی کشیدن را دارد. مغز هسته زردآلو از هزاران سال است که مصرف خوراکی دارد و در درمان بیماری‌هایی از قبیل مشکلات سوئ هاضمه، مشکلات تنفسی، فشار خون بالا، مشکلات قلبی، دردهای عضلانی، تقویت سیستم ایمنی بدن و غیره در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است. از طرف دیگر مغز هسته‌ی زردآلو گرم و خشک است بنابراین برای تقویت قوای جنسی بسیار کاربرد دارد.

سلامت دستگاه گوارش

دستگاه گوارش، بزرگترین اندام داخلی بدن که از دهان شروع شد و تا مقعد ادامه می‌یابد. این دستگاه مانند یک کارخانه بزرگ عمل می‌کند که هر قسمت از آن وظایف مختلفی بر عهده دارد.

پزشکان و متخصصین برای درمان نفخ مصرف هسته زردآلو را پیشنهاد داده‌اند. توصیه شده است زمانی که زردآلو را تناول می‌کنید به خصوص افراد سالخورده و کودکان که برای هضم، سیستم گوارشی ضعیفی دارند و بیشتر به مشکل می‌خورند، حتما همراه با آن هسته زردآلو را هم مصرف کنند. این هسته علاوه بر نفخ مانند روان کننده عمل کرده و در هضم غذا یک عامل موثر به حساب می‌آید .

منبع عالی از بتاکاروتن

بتا کاروتن یک رنگدانه است که در اصل پیش ساز ویتامین A است یعنی در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود. این ترکیب عالی در برخی داروها نظیر قرص جوشان (ویتامین C) برای ایجاد رنگ طبیعی به کار برده می‌شود. علاوه بر موارد ذکر شده یکی از مهمترین کاربردهایی که این پرو ویتامین دارد پیشگیری از انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و سرطان هاست آن هم به واسطه خواص آنتی اکسیدانی که دارد. این ترکیب محلول در چربی یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که از تولید رادیکال‌های آزاد اکسیژن در بدن جلوگیری می‌کند.

در صورتی که ذخیره بتاکاروتن در بدن شما کافی نباشد شما با ضعف سیستم ایمنی روبرو خواهید شد؛ بنابراین به راحتی در معرض بسیاری از عفونت‌ها قرار می‌گیرید. مصرف طیفی از میوه‌ها و سبزیجات ذخیره بتاکاروتن شما را تامین می‌کند. میوه‌هایی از قبیل زردآلو منبع بسیار غنی از بتاکاروتن‌ها به حساب می‌آیند. بنابراین قرار دادن آن در وعده غذایی روزانه بسیار توصیه می‌شود.

سلامت چشم ها با خواص هسته زردآلو

از آنجا که هسته زردآلو منبع غنی از بتا کاروتن است و این پرو ویتامین پیش ساز ویتامین A است؛ بنابراین در درمان مشکلات بینایی از قبیل تاری دید، شب کوری، آب مروارید و درمان عفونت چشم بسیار مؤثر است.

فواید هسته زردالو بر سلامت پوست و زیبایی

این روزها داشتن پوست سالم و زیبا آرزوی هر کسی است. برای داشتن پوستی سالم تنها نمی‌توانید به لوازم آرایشی بسنده کنید. باید به دنبال راهی باشید تا مشکلات پوستیتان برای همیشه درمان شود. وجود آنتی اکسیدان‌های ضروری از قبیل ویتامین C و بتاکاروتن در هسته زردآلو به دلیل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی در سلامت و شادابی پوست بسیار تاثیر گذارند. خواص هسته زردآلو مانند یک تونر قوی عمل کرده و علاوه بر درمان لک و جوش به درمان چین و چروک و رفع ترک‌های پوستی و درمان جای زخم نیز کمک شایانی می‌کند.

ترکیب روغن هسته ی زردآلو با شکر می‌تواند به عنوان یک لایه بردار قوی برای برداشتن و از بین بردن سلول‌های مرده مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این ترکیب در درخشان کنندگی پوست اثر فوق العاده‌ای دارد و مانند یک مرطوب کننده به راحتی جذب پوست می‌شود.

خواص آنتی اکسیدانی هسته زردآلو

هسته زردآلو به دلیل دارا بودن درصد بالای پرو ویتامین بتا کاروتن و ویتامین C از خواص آنتی اکسیدانی بالایی برخوردار است. این مواد از تشکیل رادیکال های آزاد اکسیژن در بدن و از بروز بیماری‌هایی نظیر سکته‌های مغزی، قلبی، آب مروارید، بیماری پارکینسون، اختلال در سیستم عصبی، روماتیسم مفصلی و آرتریت جلوگیری می‌کند.

ارزش غذایی هسته زردآلو

از آنجا که هسته زردآلو منبع بسیار غنی از بتاکاروتن به حساب می‌آید، لذا دارای خواص آنتی اکسیدانی بالقوه‌ای است. وجود ترکیبات دیگر از قبیل آمیگدالین یا ویتامین B17، اسید پنگامیک ویتامین B15، چربی‌های ضروری بدون کلسترول از دیگر مواد با ارزش موجود در هسته زردآلو می‌باشد. ویتامین‌های A، ویتامین E، ویتامین C، فیبر، آهن، پتاسیم، روی، کلسیم و منیزیم از دیگر مواد با ارزش در هسته زردآلو است.

بیشتر بخوانید: واردات مواد اولیه صنایع غذایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *