تولید مواد اولیه پفک نمکی

با شناخت مواد اولیه پفک نمکی از خوردن آن بیشتر لذت ببرید

تهیه مواد اولیه پفک نمکی اولین و مهم‌ترین موضوعی است که در تمامی کارخانجات پفک نمکی بایستی به آن توجه ویژه شود. چراکه سلامت و مرغوبیت مواد اولیه تولید پفک در طعم و مزه این خوراکی دوست‌داشتنی تاثیر بالایی دارد.

بر کسی پوشیده نیست که پفک نمکی یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های موجود در بازار است که تا به امروز کمتر خوراکی قادر به رقابت با این خوراکی دوست داشتنی بوده است. البته معمولا تبلیغات منفی فراوانی نسبت به این خوراکی کم نظیر وجود دارد که گاها علی‌رغم علاقه شدید کودکان و بزرگسالان سبب می‌شود که هنگام خوردن این خوراکی، لذت کافی را نبرند. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که واقعا مواد اولیه پفک چیست و چگونه این مواد به پفک تبدیل می‌شوند؟

در این مقاله ابتدا توضیح داده می‌شود که مواد تشکیل دهنده پفک چه موادی هستند. سپس دستگاه‌های مورد نیاز در کارخانجات تولید پفک معرفی می‌شوند. در نهایت نیز به طور خلاصه طرز تهیه پفک توضیح داده خواهد شد.

مواد اولیه پفک نمکی

مواد اولیه پفک نمکی متشکل از بلغور ذرت، روغن نباتی، پودر پنیر، شیرخشک، نمک و رنگ‌های مجاز خوراکی است. البته بلغور ذرت و یا همان پودر ذرت از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مواد اولیه تولید پفک است که مورد استفاده قرار میگیرد. از این رو باید از مواد اولیه مرغوب تهیه شود، چراکه در غیر این صورت در کیفیت پفک‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. ناگفته نماند که ترکیب و اندازه هر کدام از این مواد اولیه تولید پفک نیز در طعم این محصول نقش خواهد داشت.

شب چره مجموعه‌ای معتبر و شناخته شده است که در زمینه تامین مواد اولیه پفک نمکی برای کارخانجات مختلف فعالیت می‌کند. این مجموعه بهترین و با کیفیت‌ترین مواد اولیه پفک را با بهترین قیمت در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

دستگاه های مورد نیاز در کارخانه تولید پفک

در کارخانجات تولید پفک از دستگاه‌های مخصوصی استفاده می‌شود که هر کدام کارکرد خاص خود را دارند. نبود و یا از کار افتادن هر کدام از این دستگاه‌ها سبب معطل ماندن تولیدات کارخانه‌ها می‌شود. این دستگاه‌ها عبارتند از دستگاه سیلوی رطوبت‌زن، بالابر حلزونی، اکسترودر پفک، خشک‌کن کانتینوس و دستگاه بسته‌بندی.

لازم به ذکر است که مجموعه شب چره به جز تهیه مواد اولیه تولید پفک، در زمینه فروش انواع دستگاه خط تولید پفک نیز فعالیت می‌کند. این مجموعه با کیفیت‌ترین دستگاه‌ها از برندهای معتبر و شناخته شده را وارد کشور می‌کند که از سلامت فنی کامل برخوردارند و کاملا مجاز و قانونی وارد کشور می‌شوند. از این رو صاحبان کسب و کارهای صنعتی با اطمینان خاطر می‌توانند نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، سفارش مواد اولیه پفک، خرید انواع دستگاه تولید پفک و… می‌توانید همه روزه با شماره تلفن‌ 09022253620 در تماس باشید تا کارشناسان مجموعه شب چره شما را راهنمایی کنند.

مواد اولیه پفک نمکی

طرز تهیه پفک نمکی

اولین مرحله تولید پفک این است که مواد اولیه پفک در دستگاه رطوبت‌زنی، مرطوب شوند. دستگاه سیلوی رطوبت‌زن یکی از دستگاه‌های مورد نیاز در کارخانه تولید پفک است که وظیفه رطوبت‌زنی مواد اولیه پفک را بر عهده دارد. این دستگاه دارای بدنه آهنی است اما قسمت داخلی این دستگاه از جنس استیل است. بیشترین استفاده این دستگاه جهت رطوبت‌زنی به مواد اولیه و ذخیره‌سازی آن‌ها است.

پس از انجام رطوبت‌زنی پفک، بوسیله یک دستگاه مارپیچی شکل، مواد اولیه پفک وارد مخزن شده و مواد اولیه پفک نمکی آب و نمک اضافه می‌شود. سپس مواد اولیه پفک که به نمک و آب آغشته شده، به وسیله راهی که در کنار سیلو قرار دارد به درون مخزن و یا کاسه‌ای بزرگ‌تر برای مخلوط کردن آن‌ها وارد می‌شوند. انجام این فرآیند بر روی مواد اولیه پفک نمکی بسیار مهم است چراکه از تکه تکه شدن و ترک خوردن پفک‌ها جلوگیری می‌شود.

مرحله بعد ورود مواد اولیه پفک به دستگاه سیلندر اکسترودر است. البته لازم به ذکر است که خمیر منسجم شده مواد اولیه پفک توسط بالابر به سمت دستگاه سیلندر اکسترودر هدایت می‌شوند. سپس توسط دستگاه مارپیچ، مواد اولیه پفک وارد بخش شبکه می‌شوند که در این مرحله با عبور مواد اولیه پفک از شبکه، وارد قسمت پولک ‌می‌شوند. در واقع در این قسمت که دارای شکاف‌های ریز است شکل پفک‌ها تعیین خواهد شد.

پس از تعیین شدن اشکال پفک نوبت به مرحله کاتر می‌رسد. در این مرحله مواد اولیه پفک نمکی که راه طولانی را طی کرده‌اند توسط دستگاه کاتر به اشکال متناسب برش داده می‌شوند. در این مرحله مواد اولیه پفک‌ها آماده اضافه کردن افزودنی‌ها هستند و توسط نوار نقاله به سمت بالابر پلکانی هدایت می‌شوند و مسلما در این فاصله از حرارت می‌افتند. مواد اولیه پفک به داخل مخزن نگهداری پفک خام ریخته شده تا برای ورود به خشک‌کن تونلی آماده شوند.

مواد اولیه پفک که در این مرحله تا گرفتن نام پفک فاصله زیادی ندارند، وارد دیگ لعاب‌زنی می‌شوند. این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل تولید پفک است چرا که به مواد اولیه پفک‌ها که دیگر دارای شکل پفک شده‌اند، انواع افزودنی‌ها همچون روغن، شیرخشک و پودر پنیر اضافه می‌شود. پس از اضافه شدن طعم دهنده‌ها، می‌توان نام پفک را بر محصول تولیدی قرار داد. لازم است که پفک‌های طعم‌دارشده توسط دستگاه خشک‌کن خشک شده و به مرحله بسته‌بندی وارد شوند. البته تمامی این مراحل گفته شده نیز نیازمند توضیحات مفصل‌تری هستند که جهت پیشگیری از اطاله کلام از ذکر آن‌ها خودداری شد.

سخن پایانی

در این مقاله قصد بر این بود تا پرده از راز مواد اولیه پفک نمکی برداشته شود و توضیحی مختصر درباره تولید این خوراکی محبوب و دوست داشتنی عامه پسند داده شود. با توجه به توضیحات داده شده، راهی نسبتا طولانی از تولید مواد اولیه پفک تا بسته‌بندی و عرضه این محصول به بازار وجود دارد و همانطور که گفته شد بایستی از دستگاه‌های مخصوصی در تولید این محصول استفاده شود. بدیهی است که نوع دستگاه‌ها و کیفیت و سلامت فنی آن‌ها نیز به اندازه سلامت مواد اولیه پفک نمکی مهم است. از این رو برای تولید پفک‌های با کیفیت و خوش طعم هر دو فاکتور بایستی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *