واردات بادام زمینی به ایران

همه چیز درباره واردات بادام زمینی به ایران

واردات بادام زمینی، معمولا از کشورهای چین، امارات، برزیل، ترکیه، هند و عمان صورت می‌گیرد. چراکه بادام زمینی وارداتی این کشورها بسیار با کیفیت و از نظر قیمتی بسیار مقرون به صرفه هستند. از این رو نه تنها تجار ایرانی نسبت به واردات بادام زمینی از این کشورها رغبت بالایی دارند، بلکه بازار واردات بادام زمینی از این کشورها، به نسبت سایر کشورهای دنیا بسیار داغ‌تر است.

البته در میان این کشورها نیز، بازار واردات بادام زمینی از کشور چین رونق بیشتری دارد و ایران و بسیاری از کشورهای دیگر ترجیح می‌دهند واردات بادام زمینی را از کشور چین انجام دهند. این موضوع تا جایی ادامه یافته است که کشور چین، به یک بازار بین المللی در تولید بادام زمینی و صادرات آن تبدیل شده است.

در این مقاله ابتدا قوانین و مقررات مربوط به واردات بادام زمینی در ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس مراحل واردات بادام زمینی به ایران تشریح می‌گردد و همچنین در باب مجوزهای لازم، جهت ترخیص بادام زمینی صحبت می‌شود. در نهایت نیز مجوزهای لازم جهت ترخیص بادام زمینی و بهترین و مطمئن‌ترین راه جهت واردات بادام زمینی به ایران تشریح خواهد شد.

میزان واردات بادام زمینی به ایران

براساس آماری که اداره گمرک در باب میزان واردات بادام زمینی به کشور منتشر کرده است. میزان واردات بادام زمینی در هر سال، تقریبا در حدود 26 هزار تن برآورد شده است. این موضوع نشان می‌دهد که میزان تقاضا برای واردات بادام زمینی بسیار بالا است. از این رو بسیاری از تجار و بازرگانان به فکر واردات مستقیم بادام زمینی افتاده‌اند، چراکه بازار فروش بسیار خوبی در ایران دارد.

لازم به ذکر است که به یکباره و بدون بررسی، تحقیق و در نظر گرفتن چالش‌های مسیر، نمی‌توان در زمینه واردات بادام زمینی به طور مستقیم و در حجم انبوه، اقدام کرد و مسلم است که بی‌شک ورود به این حوزه بدون دارا بون اطلاعات کافی در زمینه صادرات، واردات، قوانین گمرکی، استانداردها و… محکوم به شکست است.

قوانین و مقررات مربوط به واردات بادام زمینی

در کلیه کشورهای دنیا، صادرات و واردات مواد اولیه صنایع غذایی، مستلزم رعایت برخی قوانین و مقررات داخلی و خارجی است. اهمیت این موضوع از جهت حفظ نظم و انضباط داخلی و خارجی کشورها و حفظ سلامت عموم مصرف‌کنندگان این اقلام وارداتی است. چراکه در صورت عدم وجود این قوانین و مقررات، بسیاری از سودجویان اقدام به وارد کردن مواد غذایی بی کیفیت و نامرغوب به کشور می‌کنند و بدین صورت نظم داخلی کشور و سلامت عموم مردم را به خطر می‌اندازند.

واردات بادام زمینی به ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و کلیه تجار و بازرگانان جهت واردات بادام زمینی، بایستی قوانین و مقررات مربوطه را مدنظر قرار دهند. جهت واردات بادام زمینی به ایران باید مقررات دو ماده، 11 قانون حفظ نباتات مصوب 1346 و ماده 16 قانون مواد خوراکی و آشامیدنی مصوب 1346رعایت شوند.

مفاد ماده 11 قانون حفظ نباتات مصوب 1346 چنین مقرر داشته است:

وارد کردن هرگونه نباتات و قسمت‌های نباتی همچون بذر، پیاز، قلمه، میوه، ریشه و… نیازمند اخذ پروانه‌های صادره از وزارت کشاورزی هستند. فلذا قانون‌گذار به افرادی که بدون مجوز صادره، نسبت به این امر اقدام می‌کنند، یک ماه فرصت می‌دهد که اقلام وارداتی را به کشور مبدا بازگردانند. در غیر این صورت با حضور و نظارت نماینده سازمان حفظ نباتات در گمرک، این اقلام وارداتی در گمرک معدوم می‌شوند.

همچنین از مفاد ماده 16 قانون مواد خوراکی و آشامیدنی مصوب 1346 نیز چنین استنباط می‌شود:

کلیه افرادی که قصد واردات مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی را به کشور ایران دارند بایستی گواهی‌های بهداشتی و همینطور گواهی قابلیت مصرف از کشور مبدا را دریافت نمایند. در واقع صدور گواهی‌های مزبور مستلزم تحصیل پروانه صادره از وزارت بهداری است و واردکنندگان موظف هستند جهت تحصیل پروانه مزبور، نام اقلام مواد غذایی و همچنین موادی که جهت نگهداری این اقلام لازم است را به وزارت بهداشت تسلیم کنند. در غیر این صورت مجوز ترخیص اقلام وارداتی مربوطه صادر نمی‌شود و در نتیجه هر خسارتی هم به اقلام وارداتی برسد، بر عهده واردکنندگان بدون مجوز خواهد بود.

ترخیص بادام زمینی

مراحل واردات بادام زمینی به ایران

واردات بادام زمینی به ایران دارای چندین مرحله مهم و ضروری است. رعایت این مراحل، سبب می‌شود که بادام زمینی با کیفیت و مرغوب وارد کشور شود. این مراحل عبارتند از:

شناسایی تامین کننده مناسب بادام زمینی

اولین قدم جهت واردات بادام زمینی از چین و یا سایر کشورها به ایران، شناسایی تامین کنندگان مناسب بادام زمینی است. در واقع از هر تامین کننده‌ای نمی‌توان خرید بادام زمینی را انجام داد و لازم است که حتما در این باره تحقیق و بررسی‌های لازم صورت گیرد. فلذا واردکنندگان ابتدا بایستی تامین کنندگان مطمئن، که بادام زمینی با کیفیت و مرغوب ارائه می‌دهند را شناسایی کنند و سپس نسبت به خرید و واردات آن‌ها اقدام نمایند.

رعایت کلیه مقررات و استانداردهای لازم

دومین قدم جهت واردات بادام زمینی به ایران، رعایت برخی از قوانین و مقررات و همینطور دریافت مجوزهای لازم است. در واقع بادام زمینی‌های وارداتی پیش از اینکه اجازه ترخیص از گمرک را پیدا کنند، توسط بازرسان و ماموران گمرکی ایران مورد بازرسی قرار می‌گیرند. تا زمانی که این محموله‌ها از نظر بهداشتی و کنترل کیفی تایید نشوند، اجازه ترخیص بادام زمینی‌ها صادر نمی‎‌شود. از این رو واردکنندگان بادام زمینی به ایران، بایستی با مجموعه‌هایی وارد معامله شوند که در چهارچوب قانونی عمل می‌کنند. بدیهی است که محصولاتی که بدین شکل وارد کشور می‌شوند محصولاتی کاملا بهداشتی، مرغوب و با کیفیت هستند و از هر نظر خیال مصرف‌کنندگان را راحت می‌کنند.

مدیریت فرآیند ترخیص بادام زمینی از گمرک

آخرین مرحله از واردات بادام زمینی به ایران، بحث مدیریت فرآیند ترخیص بادام زمینی است. در واقع این مرحله بسیار مهم و اساسی است. چراکه هرچقدر فرآیند ترخیص بادام زمینی مدت کمتری به طول بینجامد، بدیهی است که بادام زمینی تازه‌تری وارد بازار خواهد شد. در این مواقع واردکنندگان بایستی با کارگذار گمرک و یا باربری مربوطه همکاری‌های لازم را انجام دهند تا فرآیند ترخیص بادام زمینی سریع‌تر رخ دهد. این همکاری‌ها شامل اخذ مجوزهای واردات، لیست بسته‌بندی محصولات، فاکتورهای تجاری و اظهارنامه‌های گمرکی می‌شود.

بدیهی است که پشت سر گذاشتن تمامی این مراحل واردات بادام زمینی و کسب مجوزهای لازم در این حوزه، بسیار دشوار است و نیازمند تجربه و آشنایی کامل با روند واردات مواد غذایی است. فلذا بسیاری از فروشندگان بادام زمینی در ایران ترجیح می‌دهند بادام زمینی وارداتی را سفارش دهند و خود را درگیر مشقت‌های واردات مستقیم نکنند.

از این رو مجموعه شب‌چره با سال‌ها تجربه موفق در زمینه وارد کردن مواد غذایی وارداتی و دانه‌های روغنی همچون بادام زمینی، بستری امن و مطمئن را جهت دریافت سفارش از فروشندگان، محیا کرده است و کلیه مقررات و استانداردهای لازم را جهت واردات و ترخیص مواد غذایی کاملا رعایت می‌کند.

این مجموعه شناخته شده و خوش نام با توجه به نوع سفارش مشتریان، بهترین و مرغوب‌ترین بادام زمینی را از کشور مدنظر سفارش دهندگان، در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد کشور می‌کند و تحویل فروشندگان محترم می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش بادام زمینی وارداتی مرغوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن، می‌توانید با شماره تلفن 09022253620 در تماس باشد تا کارشناسان مجموعه شب‌چره شما را راهنمایی کنند.

مجوزهای لازم جهت ترخیص بادام زمینی از گمرک

همانطور که پیش‌تر توضیح داده شد، جهت ترخیص بادام زمینی از گمرک، نیاز به مجوزهای مربوطه در این زمینه است. مجوزهای لازم جهت ترخیص بادام زمینی از گمرک عبارتند از:

  1. اخذ مجوزهای فنی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  2.  اخذ مجوزهای فنی لازم از وزارت جهاد کشاورزی جهت اعلام تاریخ انقضاء محصولات وارداتی
  3.  اخذ مجوزهای ارزی صادره از وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص ارز دولتی
  4.  اخذ مجوزهای فنی از دفاتر مقررات صادرات و واردات

بدیهی است که چنانچه واردات بادام زمینی به ایران کاملا اصولی و با رعایت کامل مقررات و استاندارها صورت گیرد، بادام زمینی‌هایی وارد ایران می‌شوند که کاملا مرغوب و با کیفیت و دارای ارزش غذایی بالا هستند و مصرف‌کنندگان، این محصول را با خاطری آسوده استفاده می‌کنند. چراکه این محصول تمامی تاییدیه‌های لازم را گرفته است، و صد درصد مطمئن است.

شب چره یک مجموعه معتبر و شناخته شده است که در زمینه واردات مواد اولیه صنایع غذایی و دانه‌های روغنی علی‌الخصوص واردات بادام زمینی به ایران فعالیت می‌کند. این مجموعه کلیه مقررات و استانداردهای لازم را در واردات بادام زمینی و یا سایر مواد غذایی رعایت می‌کند. از این رو محصولی که توسط این مجموعه وارد کشور می‌شود کاملا مرغوب، باکیفیت و بهداشتی است که مصرف کنندگان می‌توانند با اطمینان خاطر این محصولات را مورد استفاده قرار ‌دهند.

در واقع این مجموعه با در نظر گرفتن کلیه شرایط و مقررات و همینطور موقعیت‌های فردی، اجتماعی، موانع و محدودیت‌ها، مشاوره‌های لازم را به تجار و بازرگانانی که قصد وارد کردن مستقیم بادام زمینی را دارند، ارائه می‌دهد. همچنین در صورتی‌که تجار تمایلی به ورود به حوزه واردات مستقیم بادام زمینی نداشته باشند، می‌توانند بادام زمینی وارداتی مدنظر خود را به مجموعه شب‌چره سفارش دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، واردات بادام زمینی برای این افراد توسط این مجموعه صورت گیرد.

جهت کسب مشاوره رایگان در زمینه کسب و کار و صادرات و واردات کالاها و همینطور ثبت سفارش محصولات وارداتی خود، می‌توانید با شماره تلفن 09022253620 تماس برقرار کنید تا مشاوران و کارشناسان مجموعه شب‌چره، شما را به بهترین صورت ممکن، راهنمایی کنند و یا برای شما ثبت سفارش انجام دهند.

میزان واردات بادام زمینی

سخن پایانی

در این مقاله با عنوان واردات بادام زمینی به ایران، ابتدا توضیحاتی پیرامون میزان تقاضا نسبت به واردات بادام زمینی به ایران داده شد، سپس کلیه شرایط و مقررات مربوط به واردات این محصول مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در باب مراحل واردات بادام زمینی و مجوزهای مربوطه نیز توضیحات نسبتا مفصلی ارائه شد. 

با توجه به توضیحات ارائه شده در این مقاله، مشخص شد که هر گونه فعالیتی در زمینه واردات بادام زمینی به ایران، بدون دارا بودن اطلاعات و تجارب کافی در این زمینه، محکوم به شکست خواهد بود و نه تنها سبب از بین رفتن سرمایه تجار و بازرگانان می‌شود، بلکه به اعتبار تجاری این افراد نیز لطمه بزرگی وارد خواهد شد. 

از این رو معقول‌تر است که تجار و بازرگانان و یا فروشندگان بادام زمینی، به جای ورود مستقیم به حوزه پر از ریسک واردات، از مجموعه‌های مجاز و شناخته شده‌ای که در حوزه واردات مواد غذایی فعالیت می‌کنند، کمک بگیرند و محصول وارداتی مدنظر خود را به این مجموعه‌ها سفارش دهند تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، محصول مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *