تامین کننده مواد اولیه صنایع غذایی

واردات مواد اولیه صنایع غذایی

معمولا در اکثر کشورهای دنیا واردات مواد اولیه صنایع غذایی، بیشترین حجم از واردات را به خود اختصاص می‌دهند. البته نوع واردات مواد اولیه صنایع غذایی، از یک کشور به کشوری دیگر متفاوت هستند. این موضوع به عوامل محیطی، جغرافیایی، طبع و ذائقه مردم هر منطقه و نوع مواد غذایی مصرفی آن‌ها در هر کشوری برمی‌‌گردد. 

از این رو افرادی که قصد واردات مواد اولیه صنایع غذایی و کسب سود از این بازار را دارند در وهله اول بایستی نیازهای ضروری ساکنین یک کشور را تشخیص و سپس درباره نوع مواد وارداتی به آن کشور، تصمیم بگیرند. همچنین هدف هر تاجر و بازرگان تامین کننده مواد اولیه صنایع غذایی از طریق واردات، کسب سود و منفعت است. از این رو این افراد بایستی تدابیری را لحاظ کنند تا بتوانند از واردات محصولات خود بیشترین سود را کسب کنند. البته این امر حاصل نمی‌شود جز اینکه تا حد امکان هزینه‌های واردات مواد اولیه صنایع غذایی، پایین بیاید تا متقاضیان این محصولات در داخل کشور، توان خرید انبوه مواد اولیه وارداتی را داشته باشند.

در این مقاله ابتدا شرایط و نحوه واردات مواد اولیه غذایی مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس در باب هزینه‌هایی که هر تامین کننده مواد اولیه صنایع غذایی در واردات محصولات خود بایستی متحمل شود، صحبت می‌شود. در نهایت نیز روش‌های کاهش هزینه‌های مواد اولیه صنایع غذایی توضیح داده می‌شوند.

شرایط و نحوه واردات مواد اولیه غذایی

جهت واردات مواد اولیه غذایی نیز مانند هر امر دیگری، نیاز به رعایت برخی از نکات و آماده‌سازی شرایط آن موضوع است. از آنجایی که مواد اولیه صنایع غذایی، در اکثر مواد خوراکی مصرفی عموم مردم مورد استفاده قرار می‌گیرند، فلذا کیفیت در این محصولات دارای اهمیت ویژه‌ای است و بایستی در واردات این محصولات سختگیری بیشتری لحاظ شود.

شرایط و نحوه واردات مواد اولیه غذایی عبارتند از:

  1) انتخاب مواد اولیه مناسب

  2) شناسایی بهترین فروشنده

  3) برقراری ارتباط موثر با فروشنده و انجام مذاکرات تا انعقاد قرارداد فروش

  4) اخذ مجوزهای لازم از کشور مبدا (کشور وارد کننده) و کشور مقصد (کشور دریافت‌کننده)

  5) انعقاد قرارداد و دریافت پروفرما

  6) منتقل کردن ارز

  7) همانگی ترانزیت و حمل و نقل محصولات تا گمرک

  8) انجام امور مربوط به گمرک و ترخیص کالا از گمرک

بدیهی است که هر مجموعه‌‌ وارد کننده مواد غذایی، در صورت رعایت کامل موارد مزبور، قادر خواهد بود که محصولاتی با کیفیت و مرغوب را وارد کشور کند. اثرات این موضوع در محصول نهایی تولید شده توسط کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنایع غذایی کاملا مشهود خواهد بود.

مجموعه شب چره، مجموعی به نام و معتبر است که در حوزه واردات مواد اولیه صنایع غذایی فعالیت می‌کند. این مجموعه شناخته شده با رعایت تمامی نکات لازم و ضروری و دارا بودن مجوزهای لازم، انواع مواد اولیه صنایع غذایی مختلف را وارد کشور می‌کند و به متقاضیان عرضه می‌کند.

در واقع صاحبان کسب‌ و کارهای صنعتی با اطمینان کامل نسبت به سلامت محصولات وارداتی این مجموعه، می‌توانند نسبت به ثبت سفارش و خرید مواد اولیه صنایع غذایی اقدام کنند. جهت ثبت سفارش، استعلام قیمت و خرید مواد اولیه صنایع غذایی می‌توانید با شماره تلفن 09022253620 تماس برقرار کنید تا کارشناسان مجموعه شب چره شما را به بهترین صورت ممکن راهنمایی کنند.

واردات مواد اولیه صنایع غذایی

هزینه واردات مواد اولیه صنایع غذایی

هزینه واردات مواد اولیه صنایع غذایی به عوامل متعددی بستگی دارند. در واقع هرکدام از مراحل و شرایطی که جهت واردات مواد اولیه در قسمت قبل ذکر شد، در هزینه نهایی محصولات وارداتی نقش دارند. در بسیاری از مواقع نیز نوسانات بازار و افزایش قیمت ارز نیز، به یکباره قیمت واردات مواد اولیه صنایع غذایی را با افزایش قابل توجهی روبه‌رو می‌کند. چراکه با بالا رفتن قیمت محصولات وارداتی، ممکن است تولیدکنندگان داخلی نیز رغبت کمتری به خرید این محصولات اولیه داشته باشند، مسلما تولید محصولات مورد نظر آن‌ها، با قیمت بالای مواد اولیه، دارای صرفه اقتصادی نخواهد بود.

از این رو بسیاری از تجار و بازرگانان تامین کننده مواد اولیه صنایع غذایی، به دنبال راهکاری هستند که هزینه واردات را تا حد ممکن پایین بیاورند تا در هنگام فروش مواد اولیه صنایع غذایی به متقاضیان، با مشکل مواجه نشوند و بتوانند تمام مواد اولیه وارداتی خود را به قیمت مناسب بفروشند.

مجموعه شب چره یکی از مجموعه‌های وارد کننده مواد اولیه صنایع غذایی است که با حذف برخی از واسطه‌ها توانسته است قیمتی مناسب و مقرون بصرفه را برای محصولات خود لحاظ کند. این مجموعه با کمترین واسطه و به طور مستقیم نسبت به واردات مواد اولیه صنایع غذایی اقدام می‌کند. از این رو قیمت نهایی مواد اولیه صنایع غذایی این مجموعه کاملا اقتصادی است.

کاهش هزینه‌های مواد اولیه صنایع غذایی

کاهش هزینه‌های واردات مواد اولیه ممکن نیست مگر در صورتی‌که یک پلن و برنامه از پیش تعیین شده وجود داشته باشد و تمامی جوانب، خطرهای احتمالی، ریسک‌های مسیر و… به خوبی سنجیده شوند تا بدین وسیله واردکنندگان بتوانند هزینه واردات مواد اولیه صنایع غذایی را تا حد ممکن کاهش دهند. مجموعه شب چره، یک مجموعه معتبر و شناخته شده است که دارای کادری متخصص و متبحر در زمینه واردات و صادرات محصولات متعدد است. این مجموعه، سال‌ها تجربه موفق در زمینه واردات مواد اولیه صنایع غذایی را در رزومه خود دارد.

این مجموعه در حال حاضر به جز واردات مواد اولیه صنایع غذایی و فروش آن‌ها به متقاضیان این حوزه، به افراد مستعد و پر تلاش که قصد ورود به بازار کسب‌وکارهای صنعتی را دارند نیز مشاوره می‌دهد. در واقع روش کار مجموعه شب چره به این صورت است که با در نظر گرفتن موقعیت‌های فردی، اجتماعی و همینطور لحاظ کردن تمامی چالش‌های روبه‌رو صاحبان کسب‌وکارهای صنعتی، بهترین پلن‌ها و برنامه‌ها را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

جهت مشاوره رایگان در حوزه واردات مواد اولیه صنایع غذایی، ثبت سفارش، استعلام قیمت، خرید مواد اولیه صنایع غذایی با شماره تلفن 09022253620 تماس برقرار کنید تا کارشناسان مجموعه شب چره شما را در پیشبرد اهدافتان یاری دهند.

سخن پایانی

با توجه به توضیحات ارائه شده در مقاله فوق، چنین می‌توان نتیجه‌گیری کرد که هر تاجر و یا بازرگان تامین کننده مواد اولیه صنایع غذایی، پیش از هر اقدامی بایستی تحقیق و بررسی‌های لازم را انجام دهد و سپس نسبت به واردات هر محصولی اقدام نماید، چراکه واردات هر نوع کالا و یا مواد اولیه‌ای بدون درک صحیح از بازار فروش آن‌ها، بی‌شک محکوم به شکست است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *