پرفروش ترین مواد غذایی

پرفروش ترین مواد غذایی در ایران و راه اندازی خط تولید آن

پرفروش ترین مواد غذایی در ایران، پرمصرف‌ترین مواد غذایی در بین عموم مردم هستند. معمولا بیشتر مردم در وعده‌های غذایی خود، از این مواد خوراکی به عنوان مواد غذایی اصلی و یا به عنوان یک ماده خوراکی برای طبخ انواع غذاها استفاده می‌کنند. البته عوامل متعددی سبب می‌شوند که یک ماده غذایی بتواند به این عنوان دست پیدا کند. فلذا راه‌اندازی خط تولید هر نوع مواد غذایی چنانچه بدون بررسی‌های همه‌جانبه در این حوزه باشد، نتیجه‌ای جز ورشکستگی و اتلاف سرمایه را در پی نخواهد داشت.

از پرفروش ترین مواد غذایی در ایران می‌توان، انواع گوشت و فرآورده‌های گوشتی، انواع روغن‌های خوراکی، آب معدنی، رب گوجه فرنگی، انواع چای و دمنوش، برنج، انواع ماکارونی و… را نام برد. این مواد غذایی از پرمصرف ترین مواد غذایی در ایران هستند که متقاضیان آن‌ها رده سنی خاصی نیز ندارند.

در این مقاله ابتدا لیست مواد غذایی پرفروش‌ در ایران معرفی می‌شوند. سپس پرفروش ترین مواد غذایی صادراتی در ایران مورد بررسی قرار می‌گیرند. همچنین پیرامون اقدامات ضروری جهت راه‌اندازی خط تولید پرفروش ترین مواد غذایی در ایران نکات مهمی ارائه می‌شود. در نهایت نیز در باب اهمیت مشاوره در ورود به این حوزه توضیح داده خواهد شد.

لیست مواد غذایی پرفروش‌ در ایران

پرفروش ترین مواد غذایی در ایران، مواد غذایی هستند که عموم مردم در مصارف روزانه خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. معمولاً بدین صورت است که پرفروش ترین مواد غذایی در ایران، سودآورترین آن‌ها نیز هستند. فلذا بسیاری از تولیدکنندگانی که قصد ورود به حوزه تولیدات مواد غذایی را دارند، ترجیح می‌دهند محصول تولیدی خود را از لیست پرفروش ترین مواد غذایی در ایران انتخاب کنند.

البته لازم به ذکر است، اگرچه پرفروش ترین مواد غذایی در ایران، از سوددهی بالاتری نسبت به سایر مواد غذایی در ایران برخوردار هستند؛ اما از طرفی دیگر بازار رقابت گسترده‌ای نیز در تولیدات این نوع مواد غذایی وجود دارد. فلذا تولیدکنندگانی که به این حوزه ورود می‌کنند، چنانچه بدون شناخت بازار و رقبا وارد میدان شوند، بی‌شک محکوم به شکست می‌شوند.

لیست پرفروش ترین مواد غذایی با توجه به نیاز مردم، فرهنگ، سبک زندگی، شرایط جغرافیایی و… مشخص می‌شوند. البته برخی از مواد غذایی در ایران، از قدیم‌الایام تا به امروز در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی بوده‌اند و حتی گاها با وجود برخی از تبلیغات منفی نسبت به آن‌ها، باز هم از لیست مواد غذایی پرفروش ایران حذف نشده‌اند. این مواد غذایی عبارتند از:

نان و انواع فرآورده های آن

یکی از پرفروش ترین مواد غذایی در ایران انواع نان و فرآورده‌های آن است. نان‌ها انواع متعددی دارند و معمولا در تمامی وعده‌های غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در گذشته انواع نان را صرفا از نانوایی‌ها تهیه می‌کردند. اما در چندسال اخیر به جهت برخی از تغییرات در سبک زندگی عموم مردم و معمولا به جهت عدم وجود زمان کافی برای تهیه نان از نانوایی‌ها، نان‌ها به شکل بسته‌بندی نیز در انواع مختلفی همچون نان‌های تست، باگت، فانتزی، لواش و… در کارخانه‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

حتی لازم به ذکر است که با رشد تکنولوژی و به کار بردن برخی از تغییرات در فرمولاسیون انواع نان‌ها، نان‌های رژیمی نیز تولید می‌شوند که معمولا برای برخی از بیماران و افرادی که در رژیم‌های لاغری به سر می‌برد مناسب هستند. از طرفی دیگر، نان‌های بسته‌بندی بندی شده، به جهت ماندگاری بیشتر، متقاضیان بیشتری یافته‌اند. با توجه به توضیحات ارائه شده انواع نان‌های بسته‌بندی کارخانه‌ای را باید در لیست مواد غذایی پرفروش در ایران و سایر کشورها قرار داد.

آب معدنی

یکی دیگر از پرفروش ترین مواد غذایی در ایران، آب معدنی است. آب معدنی مخصوصا در برخی از مناطق کشور که آب آشامیدنی سالمی در دسترس ندارند، جز نیازهای اصلی و روزانه مردم به حساب می‌آیند. همچنین در سایر شهرها و مناطقی که آب آشامیدنی سالم هم در دسترس عموم قرار دارد، گاها مشاهده می‌شود که افراد ترجیح می‌دهند به جهت وجود املاح معدنی مفید در آب‌های معدنی، در طول روز از این آب‌ها مصرف کنند.

همین بالا بودن میزان تقاضا عموم مردم نسبت به مصرف آب معدنی، سبب شده است که بسیاری از سرمایه‌داران و تولیدکنندگان به فکر راه اندازی خط تولید آب معدنی بیفتند. البته ناگفته نماند که اگرچه آب معدنی از پرمصرف ترین مواد غذایی در ایران است اما رقبای سرسختی در این حوزه وجود دارند. فلذا چنانچه فرد یا افرادی قصد راه‌اندازی کارخانه آب معدنی را داشته باشند، بایستی کیفیت را در تولیدات خود بالا ببرند تا بتوانند به این حوزه ورود و البته در آن ماندگار شوند.

همچنین در چندسال اخیر شاهد برخی از نوآوری‌ها در تولیدات آب معدنی بوده‌ایم. تولید انواع آب معدنی‌های طعم‌دار، نمونه‌ای از این نوع ‌آوری‌ها بوده‌اند. در واقع عموم مردم مخصوصا در صنعت مواد غذایی به دنبال طعم‌های جدید و متنوع هستند، ازاین‌رو تولیدکنندگان باید بتوانند تولیدات خود را با سطح نیاز و سلایق متقاضیان هماهنگ کنند.

انواع روغن خوراکی

روغن‌ها نیز از جمله پرفروش ترین مواد غذایی در ایران هستند. چراکه معمولا در طبخ هر غذایی به این ماده خوراکی نیاز است. البته اگرچه برخی از تبلیغات رسانه‌ها و توصیه‌های پزشکی به عدم استفاده و یا کم کردن میزان استفاده از این محصول توصیه می‌کنند اما با این وجود طبق آمار به دست آمده مصرف انواع روغن‌های خوراکی اعم از روغن نباتی، روغن مایع سرخ کردنی، روغن مایع مخصوص طبخ غذا، روغن ذرت، روغن گنجد و… در لیست مواد غذایی پرفروش قرار دارند.

البته در چندسال اخیر تولیدکنندگان با برخی از دست‌کاری‌ها در فرمولاسیون این ماده خوراکی سعی بر غنی‌سازی این محصول داشته‌اند. انواع روغن‌های دارای ویتامین D،  Eو … نمونه همین تغییر فرمولاسیون‌ها و غنی‌سازی این ماده خوراکی هستند.

حوزه تولید روغن خوراکی نیز اگرچه از پرمصرف ترین مواد غذایی در ایران محسوب می‌شود اما با این وجود راه‌اندازی خط تولید روغن خوراکی ، بدون در نظر گرفتن برخی از فاکتورهای لازم قطعا محکوم به شکست خواهد بود. چراکه آگاهی عموم مردم در مورد ارزش‌های غذایی و مضرات آن‌ها بسیار بالا رفته است. ازاین‌رو اکثر مردم در خرید انواع روغن‌های خوراکی به فاکتور کیفیت و مرغوبیت و سلامت محصول بیش از بیش توجه می‌کنند.

خط تولید پرفروش ترین مواد غذایی

انواع چای و دمنوش

از گذشته تا به امروز انواع چای و دمنوش از پرفروش ترین مواد غذایی در ایران بوده و هستند. چرا که معمولا ایرانیان پس از هر وعده غذایی خود و در اکثر مهمانی‌ها، این نوشیدنی‌ها را سرو می‌کنند. بسیاری از ایرانیان معتقدند چای خستگی کار روزانه را از تن آن‌ها خارج می‌کند. به همین جهت معمولا در ادارات، شرکت‌ها و کلیه محیط‌های کاری، در حین کار و یا پس از کار، از چای به عنوان یک نوشیدنی رفع خستگی استفاده می‌کنند.

در واقع به جرات می‌توان گفت که انواع چای و دمنوش‌ها از پرمصرف ترین مواد غذایی در ایران هستند. البته اگرچه چای‌ها در لیست مواد غذایی پرفروش هستند اما همه تولیدکنندگان هم در این صنعت موفق نمی‌شوند. چراکه طعم، عطر و رنگ چای برای ایرانیان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و چنانچه چای و دمنوشی فاقد کیفیت و مرغوبیت کافی باشد، بی‌شک از سبد مواد مصرفی عموم مردم حذف خواهد شد. همچنین ناگفته نماند که چای‌ها از محصولاتی هستند که صادرات و واردات آن‌ها نیز بسیار شایع است.

انواع گوشت و فرآورده های گوشتی

گوشت دارای پروتئین و از مواد غذایی است که مصرف آن نیاز اساسی هر فردی است. (البته افراد گیاه‌خوار و وگان اصلا چنین موضوعی را نمی‌پذیرند.) انواع گوشت و فرآورده‌های گوشتی، همچون گوشت گاو، گوسفند، شتر، بوقلمون، مرغ، ماهی و… از پرفروش ترین مواد غذایی در ایران محسوب می‌شوند. انواع گوشت‌ها به گونه‌ای هستند که امکان تنوع‌دهی محصولات در آن‌ها بالا است. به عنوان مثال انواع مرغ‌ها به صورت طعم‌دار شده در بسته‌بندی‌های شکیل به بازار عرضه می‌شوند و متقاضیان بی‌شماری نیز دارند.

همچنین فرآورده‌های گوشتی همچون سوسیس، کالباس، ژامبون‌ها و… نیز از پرمصرف ترین مواد غذایی در ایران هستند. معمولا اقشار شاغل جامعه و دانشجویان مشتری ثابت این فرآورده‌های گوشتی هستند. راه‌اندازی خط تولید فرآورده‌های گوشتی اگر با برخی از فاکتورهای کیفیت و مرغوبیت همراه باشد، علی‌رغم تبلیغات منفی بسیاری که برای این محصولات در بین عموم مردم شایع است، اما قطعا می‌تواند سوددهی بالایی داشته باشد. چراکه با وجود این تبلیغات منفی باز هم فرآورده‌های گوشتی فوق‌الذکر از پرفروش ترین مواد غذایی در ایران هستند.

انواع برنج

هیچ شکی نیست که برنج نیز از پرفروش ترین مواد غذایی در ایران است. چراکه قوت غالب اکثر مردم ایران برنج است. برنج‌ها از مواد غذایی هستند که کشور ایران در تولید آن، نام پرآوازه‌ای دارد و از محصولاتی است که صادرات آن به سایر کشورها بسیار شایع است. این امر به جهت کیفیت بالای برنج ایرانی است. البته برنج‌ها نیز دارای کیفیت و درجه‌بندی‌های متفاوتی هستند. اما نکته حایز اهمیت این است که هر کدام از درجه‌بندی‌های این محصول، متقاضیان خود را در ایران داشته و دارند.

انواع ماکارونی

یکی دیگر از پرفروش ترین مواد غذایی در ایران، ماکارونی است. در گذشته ماکارونی‌ها صرفا به یک روش پخت و مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما در دهه اخیر، از انواع ماکارونی‌ها برای تهیه انواع سالادها و تهیه غذاهای متنوع دیگری نیز استفاده می‌کنند. ماکارونی را بی‌شک می‌توان در ردیف مواد غذایی محبوب در بین اکثر اقشار جامعه اعم از کودکان و جوانان و کهنسالان قرار داد. البته یکی دیگر از دلایل محبوبیت این محصول، روش تهیه سریع آن است.

ماکارونی نسبت به سایر غذاها به مدت زمان کمتری برای آماده شدن نیاز دارد و همین امر سبب شده است که حداقل هفته‌ای دو مرتبه در ردیف مواد خوراکی مصرفی خانواده‌های ایرانی قرار بگیرد. راه‌اندازی خط تولید ماکارونی با توجه به موارد گفته شده می‌تواند بسیار سوددهی بالایی داشته باشند، البته لازم به ذکر است که در این حوزه نیز رقبای سرسختی وجود دارند که ورود را برای تولیدکنندگان تازه وارد به این عرصه سخت می‌کنند.

رب گوجه فرنگی

معمولا از رب گوجه فرنگی در طبخ بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. طعم رب گوجه فرنگی برای مردم ایران طعم آشنایی است و از گذشته تابه‌حال در لیست پرفروش ترین مواد غذایی در ایران بوده و هست. همین امر نیز سبب شده است که بسیاری از تولیدکنندگان ایده راه‌اندازی خط تولید رب گوجه‌فرنگی را در سر بپرورانند. البته لازم به ذکر است که در این حوزه نیز شرط دوام و ماندگاری، استفاده از خط تولید مجهز و باکیفیت و ارائه محصولات مرغوب با طعم و رنگ استاندارد است.

پرفروش ترین مواد غذایی صادراتی در ایران

مسلماً برای تولیدکنندگان حرفه‌ای، صرف قرار گرفتن محصول تولیدی آن‌ها در ردیف پرفروش ترین مواد غذایی در ایران پایان کار نیست. تولیدکنندگان محصولات برند، افق دید گسترده‌تری دارند و به بازارهای جهانی می‌اندیشند. البته برای ورود به عرصه بازارهای جهانی، باید محصولی را تولید و به بازار عرضه کرد که از همه نظر هم‌پای محصولات مشابه خارجی باشد.

در برخی از مواقع نیز برخی از محصولات غذایی تولیدی در ایران، در سایر کشورها یافت نمی‌شوند و در این مواقع ایران مهد تولید محصول مورد نظر می‌شود. فلذا افرادی که قصد تولید مواد غذایی برای بازارهای جهانی را دارند، بایستی محصولی را جهت تولیدات در حجم انبوه انتخاب کنند که متقاضیان بیشتری دارند. در معرفی برخی از محصولات غذایی پرفروش وارداتی می‌توان به زعفران، خرما، میگو، خاویار، برنج و… اشاره کرد.

پرفروش ترین مواد غذایی در ایران

اقدامات ضروری جهت راه اندازی خط تولید پرفروش ترین مواد غذایی در ایران

اگرچه ورود به عرصه تولید محصولات غذایی بسیار سودده است؛ اما باقی ماندن در این عرصه و اینکه بتوان محصول تولیدی را در ردیف پرفروش ترین مواد غذایی در ایران قرار داد، امر ساده‌ای نیست. لازم است که تولیدکنندگان برخی اصول مهم و اساسی را در تولیدات خود مدنظر قرار دهند تا بتوانند در این حوزه موفق عمل کنند. از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توان در این راستا انجام داد عبارتند از: 

بالا بردن سطح کیفیت و مرغوبیت

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در راه‌اندازی پرفروش ترین مواد غذایی در ایران، تولید محصولاتی است که کیفیت و مرغوبیت بیشتری داشته باشند. همان‌طور که گفته شد برای بقا در بازار رقابت پرفروش ترین مواد غذایی در ایران، بایستی محصولاتی را تولید و به بازار عرضه کرد که از نظر سطح کیفیت بتوانند با محصولات برند و شناخته شده رقابت کنند.

چراکه مواد غذایی پر مصرف به طور مستقیم با سلامت افراد در ارتباط هستند و چنانچه از کیفیت خوبی برخوردار نباشند، نمی‌توانند در بین عموم مردم جهت مصارف روزانه انتخاب شوند. مسلماً جهت بالابردن کیفیت مواد غذایی بایستی مواد اولیه مرغوبی را استفاده کرد. همچنین دستگاه‌ها و تجهیزات خط تولید مواد غذایی نیز در بالابردن مرغوبیت و کیفیت محصول تولیدی تاثیر قابل توجهی دارند.

شناخت بازار هدف و نیاز متقاضیان

با شناخت صحیح نسبت به بازار هدف و نیاز متقاضیان، تولیدکنندگان به‌سهولت می‌توانند محصول تولیدی خود را در لیست پرفروش ترین مواد غذایی در ایران قرار دهند. برای رسیدن به این نتیجه لازم است که تولیدکنندگان پیش از راه‌اندازی خط تولید مواد غذایی مدنظرشان، تحقیق و بررسی انجام دهند که این محصول تا چه اندازه در مواد غذایی مصرفی عموم مردم قرار دارد؟ چه رقبایی در این بازار فعالیت می‌کنند؟ دلایل محبوبیت آن‌ها در میان مردم چیست؟

به عنوان مثال روغن خوراکی، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، برنج و… از مواد غذایی هستند که به‌طورقطع می‌توان گفت که اکثر افراد در برنامه‌های غذایی روزانه خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. فلذا میزان تقاضا نسبت به این محصولات به نسبت مواد غذایی دیگر بالاتر است.

ازاین‌رو ضروری است که تولیدکنندگان برای ورود به حوزه مواد غذایی، بازار هدف را مورد شناسایی قرار دهند و رقبایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند را مشخص کنند. در نتیجه تولیدکنندگان می‌توانند محصولی را تولید و به بازار عرضه کنند که فروش خوبی داشته باشد و مورد استقبال عموم مردم قرار گیرد.

بسته بندی مناسب و کاربردی

در بسیاری از مواقع علت قرار گرفتن برخی از محصولات غذایی در ردیف پرفروش ترین مواد غذایی در ایران، به شکل بسته‌بندی این محصولات برمی‌گردد. معمولاً مواد غذایی که شکل بسته‌بندی آن‌ها به شکل کنسروی است به جهت ماندگاری بیشتر، از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

گاهی نیز یک خلاقیت ساده در شکل بسته‌بندی مواد غذایی می‌تواند تاثیر قابل توجهی در میزان فروش محصول تولیدی داشته باشد. به عنوان مثال قرار دادن شکلات صبحانه در لیوان‌های شیشه‌ای که مجدد قابل استفاده هستند، می‌تواند یک محصول را در ردیف پرفروش ترین مواد غذایی در ایران قرار دهد.

همچنین زیبایی و شکیل بودن نوع بسته‌بندی مواد غذایی نیز به طور غیر ارادی، سبب جذب مشتریان بیشتر می‌شود. فلذا تولیدکنندگان مواد غذایی، معمولاً سعی می‌کنند هزینه بیشتری را به خرید دستگاه بسته بندی مواد غذایی مدرن و پیشرفته‌تر اختصاص دهند، چراکه از تاثیر آن در روند فروش محصولات به خوبی آگاه هستند.

تغییر در فرمولاسیون مواد غذایی

در چند سال اخیر به جهت بالاتر رفتن آگاهی و علم نسبت به محصولات غذایی، اکثر افراد تمایل دارند که محصولات ارگانیک و با ارزش غذایی بالاتر را استفاده کنند. همین موضوع سبب شده است که محصولات ارگانیک و دارای ارزش غذایی بالاتر، در ردیف پرفروش ترین مواد غذایی در ایران قرار بگیرند. به عنوان مثال روغن‌های خوراکی حاوی ویتامین E/ D به نسبت روغن‌های فاقد این دو ویتامین، فروش بیشتری دارند.

فلذا تولیدکنندگانی که قصد ورود به حوزه مواد غذایی را دارند می‌توانند با ایجاد برخی از تغییرات در فرمولاسیون برخی از مواد غذایی، ارزش غذایی این محصولات را بالاتر ببرند تا بتوانند محصول تولیدی خود را در شمار پرفروش ترین مواد غذایی در ایران قرار دهند.

قیمت گذاری مناسب محصولات

یکی دیگر از عوامل موثری که یک محصول غذایی را در ردیف پرفروش ترین مواد غذایی در ایران قرار می‌دهد، قیمت این محصولات است. معمولاً عموم مردم محصولی را خریداری می‌کنند که از نظر قیمت با بودجه آن‌ها هم‌خوانی داشته باشد. چراکه محصولاتی با قیمت‌های بالا، صرفاً مشتریان خاص دارند و از این جهت نمی‌توانند پرفروش باشند.

فلذا تولیدکنندگان برای رساندن محصول خود به سطح پرفروش ترین مواد غذایی در ایران، باید قیمتی را برای محصولات خود در نظر بگیرند که اکثر افراد توان خرید آن‌ها را داشته باشند. البته پایین بودن قیمت نباید به کاهش کیفیت محصولات تولیدی بینجامد، چراکه در این صورت هرچقدر هم که مواد غذایی تولید شده دارای قیمت پایینی باشد، قطعاً مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

پر مصرف ترین مواد غذایی در ایران

اهمیت مشاوره در راه اندازی پرفروش ترین مواد غذایی در ایران

تقریبا تمامی تولیدکنندگان و سرمایه‌داران با هدف کسب سود وارد حوزه تولیدات مواد غذایی می‌شوند. فلذا پیش از ورود به این حوزه معمولا سعی می‌کنند، ابتدا پرفروش ترین مواد غذایی در ایران را شناسایی کنند. این رصد کردن و کسب اطلاعات اگرچه اقدام منطقی و عاقلانه‌ای است، اما مسلما کافی نیست و صرف اینکه مواد غذایی مدنظر تولیدکنندگان در ردیف پرفروش ترین مواد غذایی در ایران باشند، تضمین کننده موفقیت این افراد نخواهد بود.

چراکه جهت راه‌اندازی خط تولید مواد غذایی، به مکان مناسب جهت احداث کارخانه، کسب انواع مجوزهای لازم، انواع دستگاه‌ها و ماشین آلات تخصصی، نیروهای متخصص، تهیه فرمولاسیون خاص مواد غذایی، نگارش طرح توجیهی تولید مواد غذایی، چگونگی تهیه مواد اولیه و… نیاز است.

مسلما فراهم کردن تمامی این امکانات و تجهیزات کار ساده‌ای نیست و مستلزم صرف هزینه بالایی است. البته چنانچه از ابتدا سرمایه‌داران و تولیدکنندگان پیش از هر اقدامی در این راستا، از راه صحیح وارد شوند، قطعا می‌توانند از صرف هزینه‌های غیر ضروری پیشگیری کنند. فلذا پیشنهاد می‌شود در اولین گام از راه‌اندازی خط تولید پرفروش ترین مواد غذایی در ایران، با افراد متخصص و دانش آموخته در این حوزه مشورت و هم‌فکری صورت گیرد.

شب چره مجموعه‌ای مجاز و شناخته شده است که سال‌ها تجربه موفق در حوزه انواع مشاوره‌های تخصصی در حوزه راه‌اندازی خط تولید مواد غذایی را دارد. این مجموعه معتبر دارای تیمی متخصص از دانش آموختگان صنایع غذایی، مهندسین شیمی، مهندسین ماشین آلات صنعتی، مهندسین مکانیک، بازاریابان و مدیران کسب و کار است. ازاین‌رو شما عزیزان می‌توانید با برقراری تماس با شماره تلفن 09022253620 در ساعات اداری از انواع مشاوره‌های تخصصی این مجموعه بهره‌مند شوید.

همچنین ناگغته نماند که مجموعه شب چره در حوزه واردات مواد اولیه صنایع غذایی و همینطور فروش انواع دستگاه‌ها و ماشین آلات خط تولید مواد غذایی دست دوم نیز فعال است. شب چرا انواع ماشین آلات خط تولید مواد غذایی دست دوم را در بستری کاملا قانونی وارد کشور می‌کند و به متقاضیان راه‌اندازی کارخانه‌های مواد غذایی ارائه می‌دهد. همچنین بسیاری از تولیدکنندگان قدیمی پرفروش ترین مواد غذایی در ایران، جهت ارتقاء خط تولید خود از ماشین آلات دست دوم ارائه شده توسط مجموعه شب چره استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

در این مقاله با عنوان آشنایی با پرفروش ترین مواد غذایی در ایران، لیستی از پرمصرف‌ترین مواد غذایی معرفی شدند. از مهم‌ترین این مواد غذایی انواع گوشت و فرآورده‌های گوشتی، انواع نان، ماکارونی، برنج، رب گوجه فرنگی، چای و دمنوش، روغن خوراکی، آب معدنی و… هستند. فلذا بسیاری از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در ورود به حوزه مواد غذایی، اولویت خود را بر تولید این محصولات می‌گذارند. البته برخی از تولیدکنندگانی که به صادرات مواد غذایی تولیدی نیز می‌اندیشند، بایستی برخی اقدامات ضروری دیگری را نیز مدنظر داشته باشند.

البته همانطور که توضیح داده شد صرف توجه به موضوع پرفروش بودن مواد غذایی در ایران، نمی‌تواند برگ برنده‌ای جهت راه‌اندازی یک خط تولید سودده باشد، بلکه لازم است که پیش از راه‌اندازی خط تولید مواد غذایی به نکات حائز اهمیت دیگری نیز توجه شود. از مهم‌ترین اقدامات لازم پیش از راه‌اندازی کارخانه مواد غذایی، مشاوره و هم‌فکری با متخصصان حوزه مواد غذایی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *